پایان نامه ارشد تخصیص منابع و بودجه و تجهیزات و امکانات در آموزش فنی و حرفه ای کشور

تأثیر آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در بعد اقتصادی

بیش از سه دهه، از تدوین نظری سرمایه­ی انسانی می­گذرد. در این مدت تأثیر و اهمیت آموزش‌های فنی وحرفه­ای در توسعه­ی اقتصادی نزد کشورهای توسعه­یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، شناخته شده می باشد؛ به گونه­ای که بسیاری از کشورها برای ایجاد تحول در توسعه‌ی اقتصادی به عنوان  پیش­زمینه و اولین گام، اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه­ای خود و سرمایه­گذاری در آن کرده­اند (عطاران، ۱۳۸4).

آموزش‌های فنی و حرفه­ای، آموزش‌هایی هستند که انتظار می­رود دانش­آموختگان آن در زمان ورود به دنیای کار از سازگاری نسبی در مقایسه با دانش­آموختگان رشته­های نظری برخوردار باشند. به بیانی دیگر، این دانش­آموختگان بایستی توانایی لازم را برای اشتغال داشته باشند.

توسعه­ی اقتصادی به معنای افزایش بهره‌وری عوامل تولید شامل زمین، کار، سرمایه و فناوری در سطح ملی و منطقه­ای بوده و این افزایش بهره‌وری متکی به نیروی انسانی کارآمد می باشد. زیرا که نیروی انسانی در اثر تربیت و آموزش می­تواند توجه، دانش و مهارت لازم را به دست آورد. به همین علت اغلب کشورهای اروپایی و صنعتی بعد از دهه ۹۰، توسعه­ی صنعتی را منوط به آموزش­های فنی و حرفه­ای دانسته و در بهبود و رشد آن کوشش­های بی­شماری را آغاز کرده­اند (خلاقی ، 1385).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بهره گیری از منابع مالی و کالبدی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • ارزشیابی از عملکردآموزشی آموزش فنی و حرفه ای به چه صورت انجام می گیرد ؟
  • شیوه جذب، آماده سازی و ارتقاء نیروی انسانی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • آموزش فنی و حرفه ای در برنامه های خود از چه نوع رویکردی برای آموزش و تدریس بهره می گیرد ؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : امکان سنجی شکل گیری برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *