پایان نامه ارشد ارتباط کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان با راهبردهای حل مسأله

مرحله دوم و سوم : طرح و اجرای نقشه برای حل مسأله

در الگوی حل مسأله پولیا ، مرحله ی دوم و سوم ، تا حدود زیادی با هم اجرا می شوند ؛ پس در اینجا آن دو مرحله یک جا و هم زمان درنظر گرفته می گردد ، به این دلیل که ، طرح نقشه و اجرای نقشه از هم جدا نیستند . به هر صورت معلم بایستی زمینه ی حل مسأله را در نظر بگیرد و آن را اجرا کند .

مثال : معلم فرضی ، دانش آموزان را با طرح پرسش هایی به ترتیب زیر به طرح و اجرای نقشه راغب می سازد . از چه راه هایی می توان به حل مسأله ارائه شده پرداخت ؟چگونه با بهره گیری از چوب کبریت ، حل مسأله را آسان می کنید ؟ آیا می توان الگوهای داده شده را عوض کرد ؟

دانش آموزان برای حل این مسأله ، راهبردهایی به کار می برند که به آنها « دست ورزی » می گویند . حاصل از دست ورزی دانش آموزان به صورت نمودار نشان داده می گردد .

از میان این اشکال شکل شماره ی 4 پاسخ مطلوب می باشد .

 

مرحله چهارم : بازنگری ( پس نگری )

در این مرحله معلم می کوشد که ، دانش آموزان را ترغیب کند تا اندازه اثرگذاری فرایند حل مسأله را اندازه بگیرند . پس به دانش آموزان می گوید که پاسخ های آنان بایستی با سوال یا مسأله و اهداف آن هماهنگی داشته باشد ، پس دانش آموزان ترغیب می شوند تا به گونه مستقیم این کار را دنبال کنند . در این مرحله به دانش آموزان کمک می گردد تا مسائل را دست مایه ی کار خود قرار دهند و به تفکر بپردازند و مهارت های خویش را به موقعیت های جدید انتقال دهند .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف کلی

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

اهداف جزئی

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله برکاهش اضطراب حل مسأله دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب معلم ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *