پایان نامه ارتیاط میزان تولیدات علمی – پژوهشی اعضای هیات علمی و میزان مهارت های اطلاعاتی آنان

4-3-12- سوال دوازدهم پژوهش: مهم ترین موانع و تنگناهای موجود در انجام فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی کدامند؟

 

با در نظر داشتن جدول(4-18)، مهم ترین موانع و تنگناها در انجام فعالیت های پژوهشی از نظر اعضای هیات علمی به ترتیب شامل کمبود بودجه و اعتبارات پژوهشی، نبود مشوق ها، انگیزه ها و طرفداری های معنوی از فعالیت های پژوهشی، توزیع نامناسب بودجه پژوهشی بین بخش های مختلف دانشگاه، فقدان روحیه همکاری بین اعضا هیات علمی برای انجام فعالیت های پژوهشی گروهی، عدم توجه جامعه به ارزش و جایگاه پژوهش و محقق، وجود مسائل و معضلات معیشتی، طولانی بودن مراحل تصویب موضوع و تاثیر فعالیت های تحقیقاتی( مقاله)، داوری نامناسب مقاله (دخالت افراد ناوارد و غیر مرتبط در تصویب موضوع)، کمبود پرسنل خدمات پژوهشی (مشاوره آماری و دستیار پژوهشی مجرب و کارآمد)، وجود موانع و معضلات مختلف برای چاپ و انتشار نتایج تحقیقات، وجود موانع و معضلات مختلف برای چاپ و انتشار نتایج تحقیقات، و فقدان آیین نامه و مقررات صریح و روشن در زمینه فعالیت های پژوهشی می باشند. کم ترین مانع، مربوط به وجود موانع و معضلات مختلف برای شرکت در همایش های داخلی و خارجی بوده می باشد. خاطر نشان می گردد که زیرا اعضای هیات علمی به موانع و تنگناها، به ترتیب از 1 تا 12 به اولویت بندی از مهم ترین تا کم اهمیت ترین این موانع می پرداختند پس کم ترین میانگین مربوط به مهم ترین موانع و تنگناهای فعالیت های پژوهشی می باشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • تعیین اندازه تولیدات علمی- پژوهشی اعضای هیات علمی در 5 سال گذشته
  • تعیین ارتباط عوامل فردی با تولیدات علمی اعضای هیات علمی
  • تعیین ارتباط عوامل سازمانی با تولیدات علمی اعضای هیات علمی
  • تعیین ابزارها و مجراهای ارتباطی مورد بهره گیری اعضای هیات علمی برای کسب اطلاعات علمی
  • تعیین عوامل انگیزشی موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی
  • تعیین موانع موجود در راه تولیدات علمی و پژوهشی از دیدگاه اعضای هیات علمی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه عوامل موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی دارای مقاله های ISI و ISC در سال­های 1385-1389

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *