دانلود پایان نامه شناسایی تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی

ارزشیابی

پس از اجرای روش مناسب سنجش بایستی به تفسیر اطلاعات جمع آوری شده پرداخت. این تفسیر که مستلزم قضاوت کردن درمورد اطلاعات جمع آوری شده می باشد ارزشیابی نام دارد. معلمان این نوع ارزشیابی­ها را برای مقایسه عملکرد دانش آموز با هدف­های یادگیری انجام می­دهند. ارزشیابی­ها میتواند ملاک مرجع یا هنجار مرجع باشد (مک میلان، 2001).

بهره گیری از ارزشیابی

پس از آن که اطلاعات جمع آوری شده مورد ارزشیابی قرار گرفت، این اطلاعات برای برآورد هدف مورد نظر بهره گیری می­گردد. یعنی از این اطلاعات برای تصمیم گیری درمورد دانش آموز، آموزش، برنامه درسی، معلمان و مدارس بهره گیری می گردد. سنجش­های کلاسی برای دو نوع بهره گیری طرح می­شوند: مورد اول برای آگاهی معلم درمورد اندازه دانش و فهم دانش آموزان می باشد تا از این طریق بتوان ملاحظات آموزشی مناسب را برای افزایش یادگیری، برنامه ریزی نموده و به کار گرفت. بهره گیری دوم مبتنی می باشد بر نشان دادن آن چیز که که دانش آموزان یاد گرفته­اند. به بیانی دیگر نشان دادن نمرات و کارت­های گزارش برای اطلاع دهی به دانش آموزان، والدین و دیگران درمورد پیشرفت دانش آموز. مهم آن می باشد که روش بهره گیری از نتایج با روش­های سنجش و ارزشیابی­ها متناسب باشد (مک میلان، 2001).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

2.آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

  1. آیا تاثیرآزمون های عملکردی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی متفاوت می باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *