دانلود پایان نامه بررسی مؤلفه ی تخصص پژوهشی در پرسشنامه ظرفیت پژوهشی از طریق تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان

3-1) روش پژوهش

طرح پژوهشی این پژوهش برای مطالعه ظرفیت پژوهشی معلمان از نوع طرح­های پژوهشی کمّیِ غیرآزمایشی (توصیفی) می باشد و برای تعیین نیازهای آموزش پژوهش، از نوع مطالعات نیازسنجی می باشد که نیازسنجی از نوع پژوهش­های ارزشیابی می­باشد (گال، بورگ و گال، 1387). همچنین از نظر هدف از نوع پژوهش­های کاربردی می باشد زیرا به حل مسائل مربوط به ظرفیت پژوهشی معلمان و آموزش پژوهش به معلمان می­پردازد.

3-2) جامعه آماری

جامعه­ی آماری این پژوهش برای مطالعه ظرفیت پژوهشی معلمان و همچنین اعتباریابی نیازهای آموزش پژوهش، شامل تمامی معلمان زن و مرد شاغل به تدریس در مقطع ابتدایی شهر مشهد در سال تحصیلی 1392-1391 می­باشد. جامعه­ی آماری معلمان ابتدایی 6292 نفر می­باشد که از این تعداد 1268 نفر مرد و 5024  نفر زن می­باشند. همچنین جامعه­ی آماری برای شناسایی شایستگی­های مورد نیاز پژوهشی معلمان شامل معلمان با مدرک کارشناسی ارشد (معلمان خبره) و متخصصین آموزش پژوهش می­باشد.

 

جدول3-1 : توزیع فراوانی معلمان زن و مرد مقطع ابتدایی

نواحی مرد زن کل
ناحیه1 291 955 1246
ناحیه2 165 901 1066
ناحیه3 91 284 375
ناحیه4 219 725 944
ناحیه5 182 728 910
ناحیه6 124 677 801
ناحیه7 196 754 950
کل 1268 5024 6292

 

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. ظرفیت پژوهشی معلمان بر حسب سه مؤلفه­ی انگیزه­ی پژوهشی، فرصتهای پژوهشی و تخصص پژوهشی، از دیدگاه معلمان چگونه می باشد؟
  2. شایستگی­های پژوهشی بر اساس مبانی نظری، نظرکارشناسان پژوهشی و معلمان خبره به چه صورت می باشد؟
  3. وضعیت تخصص پژوهشی معلمان از طریق تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان چگونه می باشد؟
  4. اولویت­بندی نیازهای آموزش پژوهش به معلمان به چه صورت می باشد؟
  5. هدف­گذاری برنامه­های پژوهشی معلمان  چگونه بایستی باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *