دانلود پایان نامه ارشد تاثیر مدرسه در مسایل و مشکلات اجتماعی

  • چهارچوب تعهدات خانواده در آموزش و پرورش

محیط سیاسی امروزه، با تمرکزش بر نوآوری و پیامدهای آن در چالش وضع کنونی، راه را برای چارچوب بندی مجدد تعهدات خانواده در آموزش و پرورش در قرن بیست و یکم، باز می کند. این محیط سیاسی دانش آموزان را در مرکز “یادگیری نسل بعدی” قرار می دهد. یادگیری نسل بعدی متناسب با نیازهای یادگیری فرد مجسم می گردد.یعنی آن چه دولت برای نسل بعد لازم و ضروری می داند در واقع با نیازهای فرد متناسب دانسته می­گردد و دانش آموزان را برای کشف دانش و مهارتی در سطح جهانی آماده کرده و آنها را با هدایت تجربیات آموزشی­شان مشغول می سازد. یک نمونه از این یادگیری نسل آینده، ابتکار در شهر نیویورک در منطقه اختراعات مدارس عمومی (I Zone) می باشد، که با 200 مدرسه در طی سه سال آینده کار خواهد نمود تا مدل­های نمونه­ای طراحی کنند که مدارس را از رویکردی کلاس محور، به رویکردی دانش آموز محور برساند. چنین یادگیری شخصی­ای، تجربه­ی آموزش را توسط تمرکز بر سرعت دانش آموزان در یادگیری و اینکه چگونه بهتر یاد می­گیرند، و درحالیکه تضمین می کنند که آنها شایستگی­های لازم را برای موفقیت در دانشگاه و محیط کاری بدست می­آورند، مجزا می­سازد. معلمان و والدین از ابزارهایی بهره گیری می­کنند تا به دانش آموزان کمک کنند که یک برنامه­ی یادگیری را تهیه نمایند که تسلط شان را نشان خواهد داد. این رویکرد، آن چیز که را که یک روانشناس، کارول دوک[1]، “رشد ساختار فکری” می­نامد و به معنی یادگیری مستمر و فزاینده از هر تجربه می باشد، رواج می­دهد. افراد با رشد ساختار فکری شان، زندگی­شان را مانند کاری در جریان می­بینند که در هر مقطعی می­توانند آن را شکل دهند. موانع و چالش ها تبدیل به فرصت شده و کوشش و انعطاف باعث موفقیت می­شوند. با مرتبط کردن تعهدات خانواده، به گونه عمدی، به یادگیری و تحصیل، به عنوان یک رویکرد منظم، راه را برای یادگیری نسل آینده باز می­کند. مدارس و جوامع، می­توانند سرمایه ی خانواده را جور کنند تا از یادگیری شخصی طرفداری کرده و رشد ساختار فکری را به جریان بیاندازند. خانواده­ها به طرفداری مدارس و جوامع نیاز دارند تا به گونه کامل متوجه شوند که مفهوم تحصیل کرده بودن در قرن بیست و یکم چیست.( Heather b. 2010p.4)

جایگاه دانش و مهارت های لازم برای روابط مؤثر مدرسه- جامعه، وسیع و همیشه در حال تغییر می باشد. پس مطالعه روابط مدرسه-جامعه، اساسا مهم می باشد. آن چیز که که به عنوان دانش و مهارت در حال حاضر ضرورت تصور می­گردد امری ایستا و غیرقابل تغییر نیست، پس پویایی جایگاه دانش و مهارت­ها در عصر کنونی مطالعه ارتباط مدرسه و جامعه را به گونه مستمر می­طلبد. (fiore,2011)

[1]Carol Dweck

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *