1. سازماندهی دانش

سازماندهی دانش، فرایند محافظت، دسترسی به موقع، بهره گیری مجدد و به هنگام­سازی مداوم دانش در سازمان می­باشد. این مرحله به ذخیره، ثبت، ضبط و نگهداری دانش در شکل و یا چارچوبی تصریح دارد که پیوستگی اجزای آن را حفظ کند و توسط کارکنان سازمان قابلیت بازیابی و بهره گیری داشته باشد. در حقیقت سازماندهی دانش، پیش زمینه لازم برای انتقال و تبادل دانش می باشد و با ذخیره و ثبت دانش در قالب اینترانت، پوشه­ها و مانند این­ها پیش قابلیت لازم برای انتقال و تبادل آن را فراهم می­کند (خرقانی، 1385).

 

  1. تبادل و انتشار دانش

تبادل دانش، تصریح به شیوه توزیع و گسترش کانال­های دانش در بین اعضای هیأت علمی زیرا پست الکترونیکی، شبکه داخلی، بولتن و غیره دارد. تبادل دانش عبارت می باشد از حرکت و پخش دانش بین افراد و پایگاه­های دانش به گونه مکانیزه و غیر مکانیزه و به صورت دو سویه. در حقیقت بخش عمده­ای از موفقیت مدیریت دانش به تبادل صحیح دانش بستگی دارد و تبادل دانش از فردی به فرد دیگر، از لوازم اساسی چرخه مدیریت دانش اثر­بخش می باشد. انتقال دانش بین اعضای سازمان مستلزم استقرار فرهنگ «تسهیم دانش قدرت می باشد» به جای فرهنگ «دانش قدرت می باشد» می­باشد (حسن­زاده،1386).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند


دیدگاهتان را بنویسید