3-2 نوع و روش پژوهش

روش پژوهش در این پایان­نامه با در نظر داشتن ماهیت، هدف­ها و سؤال­های پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. پژوهش پیمایشی به مطالعه توزیع و چگونگی ویژگی­های یک جامعه آماری می­پردازد. هدف پژوهش پیمایشی در وهله نخست، توصیف وضعیت موجود می باشد. پژوهش­گر با این روش، آن­چه را که هست توصیف می­کند و به شرایط یا روابط موجود، عقاید متداول و فرایندهای جاری توجه دارد. یکی از جنبه­های مثبت این روش، قابلیت تعمیم­پذیری یافته­های پیمایش می باشد. از این روش می­توان برای مطالعه معضلات در شرایط واقعی بهره گیری نمود (بیابانگرد، 1386). در این پژوهش، کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند (جامعه پژوهش) مورد مطالعه قرار گرفت. هم­چنین تفاوت در اندازه اقدام به مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی بر اساس عواملی مانند سابقه کار، سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و حوزه فعالیت در سطح کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی مطالعه گردید.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد ارتباط هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش­ آموزان

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید