۲. 4. 5. فلسفه برای کودکان در دانمارک

پر یسپرسن یکی از پیشروان برنامه‌ (فبک) در دانمارک می باشد. وی داستا‌ن‌ها و راهنماهای بسیاری مانند راهنمایی برای داستان‌های هنس کریستین اندرسن[1] برای بهره گیری‌ی معلمان در کلاس‌های درس نوشته می باشد. به گفته‌‌ی یسپرسن (۱۳۸۷) در دانمارک، برنامه‌ (فبک) مستقل از کارهای لیپمن آغاز گردید، یعنی زمانی‌که او چیزی درمورد‌ آن نمی‌دانست. زمانی‌که وی معلم یک کلاس بود، به‌گونه تصادفی داستان‌هایی نوشت که مؤثر بودند. بعد از اطلاع از برنامه‌ لیپمن، متوجه گردید که برنامه‌ لیپمن همان چیزی می باشد که او انجامش می‌دهد (یسپرسن،۱۳۸۷: ۱۳۰).

برنامه‌ (فبک) در دانمارک، برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده نیست. سروکله‌ این برنامه ناگهان در کلاس پیدا می گردد و این وظیفه‌ معلم می باشد که آن‌ را در کلاس دریابد. در نسخه دانمارکی این برنامه، کتاب‌های راهنما، بر آن نیستند تا دانش‌آموزان را به نتیجه خاصی برسانند، هر دانش‌آموز بایستی راه خود را بیابد و هدف از این کار، اصولاً بالا‌بردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان می باشد (همان).

[1]. Hans Christian Andersen

سوالات یا اهداف پایان نامه :

این پژوهش به دنبال مطالعه و پاسخگویی به پرسش‌های زیر می باشد:

ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای «برنامه فلسفه برای کودکان» چه می‌تواند باشد؟

ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای روش «برنامه فلسفه برای کودکان» چه می‌تواند باشد؟

ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای ارزیابی «برنامه فلسفه برای کودکان» چه می‌تواند باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد نقش زندگی نامه و نوع روابط با والدین در چرخه رشد در گرایش به مواد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید