• یافته ها

سه  طبقه ی به وجودآمده شامل ضرورت آموزش زبان خارجی برای کودکان پیش از دبستان ، سن مناسب برای شروع آموزش زبان ، و روش های تدریس مناسب برای آموزش  زبان خارجی بودند . شرکت کنندگان بر نتایج مثبت مطالعه زبان برای کودکان توافق داشتند اما نظراتشان در مورد سن شروع آموزش متفاوت بود . یکی از شرکت کنندگان نظرات مبهمی در این مورد داشت ، و به مطالعات پژوهشی جدید و مثال های موجود از کشور های اروپایی تصریح می نمود که اثرات یادگیری زبان خارجی برای کودکان سه ساله را نشان داده اند و سپس از به تأخیر افتادن آن تا بعد از سن پیش از دبستان دفاع می نمود . برخلاف این شرکت کننده  که سن مناسب برای آموزش زبان را 7 سالگی اظهار می نمود ، شرکت کننده ی دیگر سنین 5 و 6 سالگی را به اندازه ی کافی دیر می دانست زیرا در این سنین رشد زبانی اولیه تقریباً کامل شده می باشد . شرکت کنندگان در مورد اینکه چه کسی بایستی در کلاس درس بدهد ، اختلاف نظر داشتند . یکی از شرکت کنندگان می گفت مربی پیش از دبستان یا مربی زبان ، هر کدام که گواهی نامه ی تدریس را دریافت نمود می تواند تدریس کند . مربیان پیش از دبستان که بتوانند گواهی تدریس زبان را بگیرند می توانند ، زبان تدریس کنند و بالعکس هر مربی زبانی هم که گواهینامه ی تدریس پیش از دبستان را گرفت می تواند در پیش از دبستان تدریس کند . یکی از شرکت کنندگان ، بر مربیان زبان تأکید داشت که می توانند بطور مؤثر از زبان بهره گیری کنند ، بدون اینکه به گواهی تدریس پیش از دبستان تصریح ای کند . در مورد بهترین روش تدریس ، اکثر شرکت کنندگان توافق داشتند که تدریس بایستی متناسب با سن کودکان بوده و شامل فعالیت های بازی محور باشد .

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد بررسی شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان نسبت به کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه

سوالات یا اهداف پایان نامه :

الف . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، آموزش زبان خارجی را در دوره ی پیش از دبستان ضروری می دانند یا خیر ؟

ب . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه سنّی را برای آغاز آموزش زبان خارجی مناسب می دانند ؟

ج . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه روش های تدریسی را برای آموزش در این دوره پیشنهاد می کنند ؟

د . ضرورت آموزش زبان عربی ، سن مناسب برای آغاز این آموزش و روش مناسب برای این آموزش از دیدگاه آیات و روایات دینی چگونه می باشد ؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درمورد ی آموزش زبان انگلیسی و عربی در دوره ی پیش دبستانی

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید