در ارزشیابی کمی از مقیاس فاصله ای (20 – 0 ) بهره گیری می گردد.

در ارزشیابی کیفی از مقیاس رتبه ای (خیلی خوب ، خوب ، قابل قبول ، نیازمند آموزش و کوشش بیشتر) بهره گیری می گردد.

  1. ابزار:

در ارزشیابی کمی ابزار کار ، اکثرا آزمون های کتبی می باشد.

در ارزشیابی کیفی از ابزارهای متنوع (پوشه کار ، آزمون های کتبی ، آزمون های عملکرد ، تکالیف درسی ، مشاهدات و …) بهره گیری می گردد.

  1. بازخورد[2]:

در ارزشیابی کمی بازخورد به صورت عددی و نمره ای می باشد.

در ارزشیابی کیفی بازخورد به صورت عبارت های توضیحی می باشد.

  1. دانش آموز:

در ارزشیابی سنتی تأثیر دانش آموز انفعالی و پاسخ دهنده به سوالات طرح شده و بی توجهی به ضرورت ایجاد مهارت خود ارزیابی می باشد.

در ارزشیابی کیفی ، دانش آموز در جریان سنجش فعال و از طریق  خود ارزیابی و مشارکت در تولید ابزارها و جمع آوری اطلاعات فعالیت می کند.

  1. معلم :

تأثیر معلم در ارزشیابی کمی معمولا تهیه و تولید سوالات آزمون ها و اجرای آنهاست.

همچنین تأثیر معلم در ارزشیابی کیفی ، فراهم آورنده زمینه یاری دانش آموز در ارتقاء سطح کوشش و کوشش برای هدایت خودسنجی و خود ارزیابی می باشد.

[1] Scale

[2] Feedback

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد بررسی تاثیر جامعه در اهداف و محتوای برنامه های درسی
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید