پایان نامه میزان توجه به مؤلفه ی مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی

 ماهیت برنامه­ی درسی صلح از نظر کانت

کانت در مقاله­ی خود درمورد­ی تعلیم و تربیت، و هرجا که مستقیم و غیرمستقیم به مسئله­ی تعلیم و تربیت پرداخته ، از فعالیت­های روزمره و قصدناشده­ی محیط­های آموزشی غافل نگشته می باشد و مربیان را از اهمیت تجارب قصدناشده­ی روزانه آگاه کرده می باشد. او در تصریح به غفلت نظام تعلیم و تربیت از وظایف روزمره­ی مدارس ، به تکالیف روزانه­ی دانش­آموزان تصریح می­کند و مینویسد:” درحالی که به احساس شان در ارتباط با عظمت متعالی خویش می­بالند، خویش را از قید اطاعت تکلیف متعارف و یومیه ، که در این صورت در نظرشان بی­قدرو قیمت جلوه می­کند، آزاد می­سازند (کانت،1380:250،251). از نظریات کانت می­توان استنباط نمود که برنامه­ی درسی رسمی مدارس بایستی مورد نقادی شاگردان قرار گیرد. زیرا در جاهای متفاوت ، تلقین و اجبار را در تمام صحنه­های زندگی و مانند آموزش و پرورش، مخالف خودآیینی و شان و منزلت انسانی می­داند و بر این باور می باشد که هیچ عقیده­ و نظریه­ای از نقادی بی­نیاز نیست:”خرد، بایستی در همه­ی کارهای خود به نقادی گرفته گردد و نیز بایستی اجازه یابد که کار خود را بی­هیچ­گونه مانعی انجام دهد”(نقیب­زاده،1386:292).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سؤالات پژوهش

الف) سؤال کلی

اندازه در نظر داشتن ویژگی­ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چگونه می باشد؟

ب) سؤالات جزیی

  1. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی آگاهی از صلح و روش های حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  2. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  3. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  4. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  5. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی تکریم قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  6. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  7. دیدگاه­های معلمان و کارشناسان در محور ویژگی­های آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *