تأثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دربعد تشکیل سرمایه انسانی و عدالت آموزشی

آموزش­های فنی­و حرفه­ای و مهارتی در هر کشور، ساختاری می باشد یکپارچه و هدفمند که وظیفه­ی اصلی آن آموزش و تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازارکار و همچنین آموزش مداوم مهارت­های لازم به شاغلین برای حفظ و توسعه اشتغال موجود و انطباق توانمندی­های افراد با نیازهای جدید بازار کار و تغییرات تکنولوژیکی می­باشد (ردولف و تای، 2006). توسعه­ی آموزش­های فنی و حرفه­ای یکی از وظایف اصلی دولت­ها بوده که ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و رشد بهره­وری و افزایش تولید ناخالص ملی (GDP[1]) و نهایتاً رشد اقتصادی در کشورها دارد به گونه­ای که در بسیاری از کشورها، اصطلاحات آموزش­های فنی و حرفه­ای در رأس فهرست اصطلاحات ملی آن کشورها قرار گرفته می باشد (پاریانو، 2008). تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایران نیز در این راستا می­باشد؛ بطوری­که تأثیر این آموزش­ها بعنوان یکی از مؤلفه­های اصلی توسعه و تبدیل علم به ثروت، مورد توجه ویژه­ی اغلب سیاست­گذاران آموزشی قرار گرفته می باشد. امروزه بسیاری از کشورهای توسعه­یافته، رشد اقتصادی خود را مرهون تحولات بنیادین در آموزش­های فنی و حرفه­ای خود می دانند (مرجانی، 1373).

  1. Gross Domestic Product

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بهره گیری از منابع مالی و کالبدی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • ارزشیابی از عملکردآموزشی آموزش فنی و حرفه ای به چه صورت انجام می گیرد ؟
  • شیوه جذب، آماده سازی و ارتقاء نیروی انسانی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • آموزش فنی و حرفه ای در برنامه های خود از چه نوع رویکردی برای آموزش و تدریس بهره می گیرد ؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه تفاوت تمرکز مجدد مثبت در میان دختران فراری و عادی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : امکان سنجی شکل گیری برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید