طبق ماده 96 آیین نامه آموزسی دوره متوسطه، هدایت دانش آموز به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی، بر اساس استعداد و علاقه وی و به تناسب امکانات و نیاز های کشور می باشد (صافی،1389).

رشته تحصیلی دانش آموزان بر اساس نتایج حاصل از ملاک های زیر تعیین می گردد.

  1. شاخص پیشرفت تحصیلی در دروس خالص سال اول متوسطه
  2. شاخص پیشرفت تحصیلی در دروس خالص دوره سه ساله راهنمائی
  3. استعداد تحصیلی اختصاصی(برآورده شده توسط دبیران)
  4. هوش یا استعداد عمومی
  5. علاقه مندی به رشته تحصیلی(رتبه بندی شده توسط خود دانش آموز)
  6. اولویت یا مناسب بودن رشته تحصیلی(رتبه بندی شده توسط اولیای دانش آموز)
  7. رغبت تحصیلی-شغلی
  8. نتیجه مطالعه های مشاور (کرمدوست و همکاران،1385).

طبق ماده  108 آیین نامه هدایت تحصیلی در دوره متوسطه، ملاک های هدایت تحصیلی عبارتند از:

  1. نمرات دوره راهنمایی و پایه اول متوسطه دانش آموز برابر نمون برگ هدایت تحصیلی (به اندازه 50 امتیاز)
  2. نظر مشاور بر اساس مطالعه های مشاوره ای (به اندازه 50 امتیاز)

مطالعه های مشاوره ای به تبیین زیر می باشد:

  1. نظر اولیای دانش آموز (5 امتیاز)
  2. نظر دانش آموز (5 امتیاز)
  3. نظر معلمان درس های مربوطه (10 امتیاز)
  4. نتایج آزمون های رغبت و استعداد (هر کدام 10 امتیاز)
  5. نظر مشاور بر اساس مطالعه پرونده ی تربیتی- تحصیلی (10 امتیاز)(وزارت آموزش و پرورش،1389).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارتباط حساسیت اضطرابی با اضطراب اجتماعی با توجه به جنسیت
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید