اجزاء تشکیل دهنده مهارت های اجتماعی

  • مهارت های ارتباطی: مهارت های کلامی، غیر کلامی، فرازبانی، مهارت های اولیه در برقراری ارتباط، ارتباط با غریبه ها، برقراری دوستی، ارتباط با جنس مخالف و مهارت های گسترش تعاملات اجتماعی.
  • مهارت های جرئت ورزی: مهارت های مربوط به توانایی “نه”گفتن، اظهار نیازهای خود، شناسایی حقوق خود و دیگران، اظهار خشم، انتقاد کردن، انتقاد پذیری، پذیرش محاسن خود، اظهار احساسات و عقاید خود، تعریف و قدردانی از دیگران و مهارت های مربوط به خود گویی مثبت.
  • مهارت های مربوط به پرورش حس همکاری، مسئولیت پذیری و نوعدوستی: مهارت های مربوط به همکاری در مدرسه، همکاری در منزل و همکاری در اجتماع.
  • مهارت های خود گردانی: مهارت های مراقبت از خود، خود گردانی، هویت یابی، مطالعه و اداره امور مالی خویش.
  • مهارت های درک اجتماعی و شناسایی ارزش های جامعه: مهارت های مربوط به درک اجتماعی و مهارت های مربوط به شناسایی ارزش های جامعه.
  • مهارت های مربوط به آشنایی با قوانین و بهره گیری از سرویس های اجتماعی.
  • مهارت های شغل یابی و حفظ شغل.
  • مهارت های پرکردن اوقات فراغت.
  • مهارت های مقابله ای: مهارت های مربوط به جلب طرفداری دیگران، ورزش و تمرین آرمیدگی، کوشش در جهت استقلال مادی و معنوی، تعدیل احساسات، آشنایی با روش حل مسئله، اصلاح باورها و شناخت های غلط، روبرو شدن با تنیدگی و برنامه ریزی(رندی و میشل،2008؛به نقل از پورمختار،1392).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

توصیف ارتباط هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد رابطه هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش­ آموزان

اهداف فرعی

  • توصیف ارتباط ابعاد هوش اخلاقی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز
  • تعیین ارتباط ابعاد مهارت های اجتماعی با ابعاد عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : ارتباط هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش ­آموزان دبیرستان های عشایری شیراز


دیدگاهتان را بنویسید