• یادگیری جامعه محور

مدارس جامعه، رویکردی معمول را جهت ارتباط زندگی و یادگیری پیشنهاد می­کنند. تعداد زیادی از اعضای مدارس و جامعه، در حال تطابق دادن دوره های درسی هستند – هم در طی روز مقرر مدرسه و هم بعد از آن – که به دانش­آموزان اجازه می­دهد تا در جوامع خودشان یاد بگیرند. این ارتباط میان اعضای مدارس و جامعه، یک عنصر اساسی در مدارس جامعه می باشد، که به دانش آموزان راه­های توسعه­ی مهارت­ها و دانش لازم برای موفقیت در بزرگسالی را ارائه می کند. هدف این دوره­ها این می باشد که افراد جوان را بوسیله­ی کنترل علاقه­ی طبیعی­شان به جاییکه زندگی و کار می­کنند و بوسیله­ی بهره گیری از جامعه خودشان به عنوان منبع یادگیری و اقدام، کاملا” مشغول کند.

یک سری شواهد در حال افزایش، تصریح می­کنند که راهبردهای یادگیری جامعه محور، خیلی قابل قبول­تر از فهرست کلی “ایده های خوب” می باشد. درحالیکه پژوهش بر روی یادگیری جامعه محور هنوز زیاد نیست، یافته­ها نشان می­دهد که این راهبردها به دانش آموزان و مدارس کمک می­کند تا به اهداف آکادمیک، مدنی،  اخلاقی،  اجتماعی، شخصی، و اهداف مبتنی بر کار، برسند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی تأثیر اسباب بازی های فکری بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید