از نظر تاریخی، «خرید تفننی» به عنوان یک خرید «برنامه‌ریزی‌نشده» تعریف شده می باشد و به عنوان هر خریدی که در لیست خرید، خرید کنندگان نباشد، دانسته شده می باشد. تا حد زیادی این جهت‌گیری امروزه نیز خصوصاً در مطالعات تجاری هست. علیرغم این مسئله، برابر دانستن خرید تفننی با خرید برنامه‌ریزی نشده، پیامدهای مفهومی و تجربی شدیدی را بدنبال دارد. تقریباً 40 سال پیش، نسبیت[7] در سال 1959 متوجه گردید که زنان خانه‌دار در حین خرید لیست خرید خود را به گونه سازنده‌ای کم و زیاد می‌کنند که به سختی می‌توان آن را تفننی دانست. با این حال از آنجا که خریدهای مربوطه در لیست خرید آنها نیستند، به عنوان خرید تفننی در نظر گرفته می شوند که این موجب اغراق در برآورد اندازه خرید تفننی می گردد و سطح برنامه‌ریزی درون‌ فروشگاهی خرید خریداران را ندیده می‌گیرد (Ibid).

[1]. Twenty- Four- hour retailing

[2]. Telemarketing

[3]. Direct email

[4]. ATMs

[5]. Creadit card

[6]. Sophisticated retail Merchandising

                                                                                                                                                [7].  Nesbitt

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده وآموخته شده علوم تجربی سال سوم راهنمایی
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید