• تجارب اولیه کودک در پنج و شش سال اول زندگی و آموزشهای غیر مستقیم از والدین
  • معاشرت با گروهها یا افراد (رسمی یا غیررسمی) که در مراحل بعدی زندگی با آنها در تماس هستند
  • تجارب جمعی یا فردی و تجارب مشابهی که در سراسر زندگی تکرار می‎گردد.

لیکن در یک کلام توجه از طریق آموزش (مستقیم و غیر مستقیم) پدید می‎آید و یا تغییر پیدا می‎کند.

2-1-4-2- تعریف های مربوط به توجه

توجه را از سه جنبه می‌توان تعریف نمود:

الف) تعریف در نظر داشتن عنوان یک «واکنش ارزشی یا عاطفی»،

ب) تعریف در نظر داشتن عنوان یک «آمادگی برای پاسخ دادن»،

ج) تعریف در نظر داشتن عنوان «منظومه‌ای از عناصر شناختی، عاطفی و رفتاری»

پژوهشگران جامعه شناسی و روانشناسی، واژه ” توجه”  را مناسب ترین معادل برای”Attitude” معرفی کرده‌اند. اما از سوی دیگر معادل‌های متعددی نیز همچون، «طرز تلقی»، «وجهه نظر»، «بازخورد»، «وضع روانی»، «ایستار»، «گرایش»، «هیأت روانی»،«طرز فکر»، «شیوه رفتار» و … برای این واژه مورد بهره گیری قرار گرفته می باشد. اما اکنون اصطلاح توجه، قبول عام یافته و به صورت­های مختلف نیز تعریف شده می باشد. توجه یک سازه فرضی می باشد، زیرا به صورت مستقیم قابل نظاره نیست، بلکه بیشتر با اظهارات کلامی و رفتاری همراه می باشد (کریمی، 1387).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه اثربخشی شناخت درمانی هستی نگر بر نشانگان افت روحیه زنان مبتلا به اچ آی وی
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید