آموزش صلح به عنوان یک اصل فراگیر

متمم پیشنهاد یونسکو درمورد آموزش صلح مستلزم این می باشد که آموزش صلح به عنوان یک اصل فراگیر در آموزش به رسمیت شناخته گردد. یعنی در تدریس، این رویکرد صرف­نظر از موضوع یادگیری، جهانی گردد و محتوای آموزش صلح وارد همه فعالیت­های تدریس گردد. گنجاندن آموزش صلح در آموزش در یک مقیاس بزرگ، مستلزم یادگیری شیوه جدیدی در تربیت مربیان شاغل در آموزش می باشد. آموزش صلح بایستی آغاز افراد را به سوی یک وظیفه­شناسی درونی هدایت کند، به طوری که مفاهیم آموزش صلح را بر اساس وظیفه­شناسی درونی خود به صورت عملی محقق نمایند. برنامه­ریزی و سازمان به تربیت مربیان در هر کشور، بایستی به عنوان قسمتی از متمم اصول پیشنهادی یونسکو مورد توجه قرار گیرد.

تقویت احساس مسئولیت که هدف اولیه آموزش صلح می باشد، مستلزم تربیت اخلاقی عمیق می باشد که با هدف به کمال رساندن شخصیت جامع نوع بشر، انجام می­گیرد. پس آموزش صلح در سراسر زندگی هر یک از آدمیان ادامه دارد. آموزش صلح نمی­تواند خنثی و عاری از ارزش­ها باشد: شجاعت کار بر اساس ارزش­های اخلاقی ، یک امر اساسی می باشد. این ارزش­ها لازم می باشد در بیانیه حقوق بشر سازمان ملل متحد پیشنهادهای یونسکو جای گیرند و مبنای فعالیت­های آموزشی مردان و زنان در همه کشورها باشند (ذکاوتی قراگزلو،1381).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سؤالات پژوهش

الف) سؤال کلی

اندازه در نظر داشتن ویژگی­ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چگونه می باشد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تفاوت بین انتظارات و ادراکات کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه با توجه به جنسیت دانشجویان

ب) سؤالات جزیی

  1. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی آگاهی از صلح و روش های حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  2. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  3. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  4. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  5. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی تکریم قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  6. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  7. دیدگاه­های معلمان و کارشناسان در محور ویژگی­های آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید