در عصر کنونی، تعلیم و تربیت آن نیست که اطلاعاتی را به ذهن دانش آموزان منتقل کند و سپس با ارزشیابی از اندازه انباشتگی آن آگاهی یابد و موفقیت فرد را در ارتقاء پایه تحصیلی رقم بزند، بلکه دانش آموزان بایستی بتوانند در محیط خارج از مدرسه و در محیط واقعی زندگی و با حل مسائل واقعی دست و پنجه نرم کنند و آنها را به نحو مطلوب حل کنند. پس بایستی از مفاهیم و موضوعات درک عمیق داشته باشند. همچنین مهارت ها و توجه هایی کسب کنند که در زندگی واقعی به کار گرفته گردد. یادگیری سطحی, کاربردی در موقعیت های واقعی و متنوع زندگی ندارد(حسنی،1384).

 

تعریف ارزشیابی[1] 

مانند سایر واژه های علوم تربیتی ، در خصوص مفهوم ارزشیابی توافق کامل وجود ندارد.

ال.ج. کرونباخ[2] (1962) ارزشیابی را به عنوان “گردآوری و کاربرد اطلاعات به مقصود اخذ تصمیم در برنامه آموزشی ” می داند(رادمنش،1389).

مقصود کرانباخ از برنامه آموزشی، طیفی وسیع می باشد که از مجموعه ای از مواد و فعالیت های آموزشی توزیع شده در سطح کشور تا تجارب آموزشی یک فراگیر واحد را در بر می گیرد(ولف[3]،1381).

واژه ارزشیابی به معنای یافتن ارزش هاست. یافتن آن چیز که نه در زمان محدود، بلکه در فرآیند آموزش و کوشش برای یادگیری و آموختن حاصل می گردد(رستگار،1382).

[1] Evaluation

[2] L.j.Cronbach

[3] Wolf

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه نقش معلمان راهنما در مرتفع شدن مشکلات خاص به وجود آمده برای معلمان

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید