پایان نامه تعیین چگونگی سازماندهی دانش توسط اعضای هیأت علمی

2-4 مفهوم مدیریت دانش

مدیریت دانش واژه‏ای عملی می باشد که ارائه یک تعریف استاندارد از آن مشکل می باشد. همان­گونه که ارونسون و توربن3 (2001) اظهار می­کنند توافقی روی تعریف مدیریت دانش وجود ندارد. این عدم توافق بیش­تر ناشی از پیچیدگی و ابهام در جزء دوم این ترکیب یعنی دانش می باشد. علی­رغم این واقعیت نمونه­هایی از معروف­ترین تعاریف مدیریت دانش در ادامه ارائه می­گردد. خاطر نشان می گردد تعاریفی که نظریه‏پردازان از مدیریت دانش ارائه می‏نمایند ما را در شناخت هر­چه بیش­تر آن یاری می‏رساند (به نقل از عدلی، 1384).

داونپورت و پروساک (1998) و علوی و لیندر (2001) اظهار می­دارند که مدیریت دانش عبارت می باشد از یک فرایند تخصصی شده نظام­مند و سازمان یافته به مقصود اکتساب، سازماندهی، تداوم بخشیدن، به کارگیری، به اشتراک گذاشتن و جایگزین کردن دانش ضمنی و دانش صریح کارکنان، برای ارتقا عملکرد سازمانی و خلق ارزش (به نقل از چوی و همکاران، 2006).

داگفس[1] (2003) مدیریت دانش را ترکیب فرایندهای اداره، کنترل، خلاقیت، رمزگذاری، اشاعه و اعمال قدرت در سازمان تعریف کرده که هدف اصلی آن این می باشد که شخص نیازمند، به دانش مورد نیاز خود در زمان مقتضی دسترسی یابد، به گونه­ای که توانایی تصمیم­گیری به موقع و درست برای او ممکن گردد.

[1]. Daghfous   2. Casonato   3. Malhotra   4. Prusak   5. Zimmermann    6. Sutton   7. Herbert Saintongo

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *