2-2-2  مفاهیم پایه در مدیریت دانش

تعمق در مدیریت دانش، بدون ارائه تعریف دانش و مفاهیم مرتبط به آن، امکان­پذیر نیست. پس، هر چند به اختصار، کوشش شده می باشد تعریف ساده و در عین حال دقیقی از مفاهیم مورد نظر ارائه گردد.

 

2-2-3  مفهوم داده

فرهنگ اصطلاحات مدیریت دانش (2003) داده­ها را مجموعه واقعیات مجزا و عینی درمورد حوادث، رویدادها یا واقعیات و اشکال فاقد زمینه و تفسیر، تعریف کرده می باشد (عدلی، 1384). در واقع داده­ها اولین سطح مدیریت دانش را تشکیل می­دهند و عبارت­اند از ارقام، اعداد، نمودارها و نظایر این­ها که خود به خود تولید معنی نمی­کنند.

 

2-2-4  مفهوم اطلاعات

دومین سطح مدیریت دانش را اطلاعات تشکیل می­دهد. این سطح، داده­های کمی اختصار شده را در بر می­گیرد که گروه­بندی، ذخیره، پالایش و سازماندهی شده­اند تا بتوانند معنی­دار شوند. اطلاعات داده­هایی می باشد که با هم ارتباط داشته و هدف معینی را دنبال می­کند. پس اطلاعات به زبان ساده، درک روابط بین قطعات داده­ها یا بین قطعات داده­ها با اطلاعات دیگر می باشد (ابطحی و صلواتی، 1385).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کاهش خودناتوان سازی تحصیلی دانش آموزان با آموزش مؤلفه های تصمیم گیری مجدد

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید