ارزشیابی توصیفی[2]:رویکردی در ارزشیابی تحصیلی – تربیتی می باشد که با بهره گیری از ابزارها و روش های مناسب (آزمون،مشاهدات،پوشه کار و …) اطلاعات لازم را در ابعاد مختلف یادگیری ، متناسب با جنبه های مختلف شخصیت دانش آموز ، برای شناخت دقیق او در اختیار معلم و اولیاء قرار می دهد تا بر اساس آن ، تدابیر مناسب برای بهبود شرایط و فرایند یاددهی – یادگیری پیش بینی و اجرا گردد(رادمنش ،ص 33).

آموزش ضمن خدمت[3]: فرایند ارایه ی آموزش جهت بهبود بخشیدن فعالیت ها و وظایف افراد در ارتباط با شغل و حرفه تخصصی آنان که اکثرا به مقصود افزایش دانش و مهارت و تغییر توجه های حرفه ای آنان صورت می پذیرد تا بوسیله آن افراد بتوانند به گونه ای موثر وظایفشان را به انجام رسانند.( فتحی واجارگاه،1383)

تعریف عملیاتی

ارزشیابی: در این پژوهش،مقصود از ارزشیابی مطالعه دوره های ضمن خدمت ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان با و بدون سابقه شرکت در کلاس های ضمن خدمت می باشد.

ارزشیابی توصیفی: شیوه ارزشیابی توصیفی،کلیه روش ها و راهکارهایی می باشد که بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ،آغاز در تعدادی مدارس به صورت آزمایشی اجراشد و سپس در کلیه مدارس ابتدایی به اجرا درآمده می باشد.

دوره ضمن خدمت: دوره های آموزشی که با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت های فرهنگیان برگزار می گردد و در پایان به کسانی که دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، گواهینامه شرکت در دوره اعطا می گردد.

[1]  Evaluation

[3] In-Service Training

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ظرفیت پژوهشی معلمان بر حسب سه مؤلفه ی انگیزه ی پژوهشی، فرصتهای پژوهشی و تخصص پژوهشی از دیدگاه معلمان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید