روش اجرایی پژوهش

برای اجرای این پژوهش از بین کلیه کلاسهای انتخاب شده دو کلاس به صورت کاملا تصادفی انتخاب می شوند و از این دو کلاس یکی به مقصود آموزش و سنجش آزمونهای عملکردی و یک کلاس به مقصود گروه گواه می باشند. آغاز پیش آزمون اجرا می گردد و سپس متغیر مستقل در گروه آزمایش اعمال گردید، متغیر مستقل در این پژوهش به کارگیری آزمون های عملکردی سازنده گرایی می باشد.

تعریف نظری و عملی مفاهیم

سازنده گرایی[1]

تعریف نظری:

بنا به گفته(سانتروک[2] 2004) سازنده گرایی یک رویکرد یادگیری می باشد، سازنده گرایی یک دیدگاه روانشناختی و فلسفی می باشد که طبق آن افراد بیشتر از آن چیز که را که یاد می گیرند و می فهمند خود می سازند و می سازند. به گونه کلی سازنده گرایی بر اندیشه استوار می باشد که یادگیرندگان دانش خود را از تجربه هایشان به دست می آورند (سیف، 1389).

آزمون عملکرد ی

تعریف نظری آزمون عملکردی:

آزمون عملکرد را می توان «روش سنجشی تعریف نمود که در آن یادگیرنده با انجام تکالیف واقعی یا مشابه با زندگی واقعی توانایی خود را در بهره گیری از دانش و مهارت های آموخته شده برای استدلال، حل مساله، تولید محصول و یا اجرای یک مهارت ویژه نشان داده، سپس معلم با نظاره ی عملکرد، کیفیت آن را توصیف و مورد قضاوت قرار می دهد»( خوش خلق، 1391).

[1] . Constructivism

[2] . Santrock

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش­ آموزان

2.آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

  1. آیا تاثیرآزمون های عملکردی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی متفاوت می باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی


دیدگاهتان را بنویسید