2-8  جایگاه و ضرورت به­ کارگیری مدیریت دانش در دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی

در سال­های اخیر مؤسسات معتبر آموزش عالی تغییرات مهمی را در زمینه تأثیر و جایگاه خود در جوامع در حال تحول از جامعه صنعت محور به جامعه دانایی محور تجربه کرده­اند. تحولات اجتماعی، کمبود­های مالی، ارتباط متقابل بازار– دانشگاه و وجود انگیزه­ها و محرک­های علمی، فشار سنگینی را برای افزایش بهره­وری و بهره گیری بهینه از سرمایه­های فکری بر دانشگاه­ها تحمیل کرده می باشد. با در نظر داشتن این که آموزش عالی تأثیر استراتژیکی در توسعه برعهده گرفته می باشد، نه به این دلیل که خود یک صنعت می باشد بلکه بیش­تر به این دلیل که دانشگاه­ها منبعی از ایده­های جدید و سرمایه­های فکری هستند که بهره­وری را درکلیت اقتصاد جهانی تحت تأثیر قرار می­دهند، اهمیت دانش و مدیریت آن در این مؤسسات از هر امر دیگری حیاتی­تر به نظر می­رسد. بهره گیری از تکنیک­ها و فناوری­های مدیریت دانش در آموزش عالی، به اندازه کاربرد آن در بخش تجاری، ضروری و مهم می باشد و اگر به گونه مؤثر و کارامد انجام گردد، می­تواند منجر به قابلیت­های تصمیم­گیری بهتر گردد، زمان چرخه­ تولید «محصول» (برای مثال، پژوهش و توسعه برنامه درسی) را کاهش دهد، خدمات آموزشی و اداری را بهبود بخشد و هزینه­ها را پایین آورد (کیدول[1] و همکاران، 2000).

[1]. Kidwell    2. Metaxiotis & Psarras     3. Jaroslave

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد بررسی روش های برجسته سازی چهره بر تماس چشمی کودکان درخودمانده

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید