پایان نامه بررسی وضعیت موجود ظرفیت پژوهشی معلمان مقطع ابتدایی با در نظرگرفتن سه مؤلفه ی انگیزه پژوهشی، فرصت های پژوهشی و تخصص پژوهشی

1-5-2) تعاریف عملیاتی

 

ظرفیت پژوهشی:  نمره­ای که معلمان از پاسخگویی به پرسشنامه­ی ظرفیت پژوهشی معلمان که دارای مؤلفه­ی 1- تخصص پژوهش 2- انگیزه­ی پژوهش 3- فرصت­ها و امکانات پژوهشی می باشد،  بدست می­آورند.

تخصص پژوهشی: نمره­ای که معلمان از پاسخ به پرسشنامه­ی تعیین نیازهای آموزش پژوهش بدست می­آورند.

انگیزه­ی پژوهشی: نمره­ای که معلمان از پاسخ به مؤلفه­ی «انگیزه­ی پژوهشی» در پرسشنامه­ی ظرفیت پژوهشی بدست می­آورند.

فرصت­ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی: نمره­ای که معلمان از پاسخ به مؤلفه­ی « فرصت­ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی » در پرسشنامه­ی  ظرفیت پژوهشی بدست می­آورند.

نیاز آموزش پژوهش: اندازه تفاوت نمره­ی میانگین هر شایستگی با نمره­ی میانگین مطلوب آن به عنوان نیاز آموزش پژوهش در نظر گرفته می­گردد.

هدف­گذاری برنامه­های آموزش پژوهش: اهدافی که با در نظر داشتن نتایج پژوهش در اختیار متخصصان پژوهش قرار داده می­گردد و بر اساس ضروری تشخیص دادن متخصصان نمره­گذاری می­گردد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. ظرفیت پژوهشی معلمان بر حسب سه مؤلفه­ی انگیزه­ی پژوهشی، فرصتهای پژوهشی و تخصص پژوهشی، از دیدگاه معلمان چگونه می باشد؟
  2. شایستگی­های پژوهشی بر اساس مبانی نظری، نظرکارشناسان پژوهشی و معلمان خبره به چه صورت می باشد؟
  3. وضعیت تخصص پژوهشی معلمان از طریق تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان چگونه می باشد؟
  4. اولویت­بندی نیازهای آموزش پژوهش به معلمان به چه صورت می باشد؟
  5. هدف­گذاری برنامه­های پژوهشی معلمان  چگونه بایستی باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *