• تعریف نظری و عملیاتی واژه های پژوهش

1.6.1.تعاریف عملیاتی

  • متخصص تربیتی : اساتید دانشگاه که در رشته ی علوم تربیتی دارای درجه ی دکتری باشند .
  • کارشناس آموزشی : افراد شاغل در وزارت آموزش و پرورش با مدرک حداقل فوق لیسانس در رشته ی زبان انگلیسی یا زبان عربی که در زمینه ی سیاست گذاری های آموزش زبان تجربه دارند .
  • مربی پیش از دبستان : افراد شاغل در بخش تدریس مراکز پیش از دبستان با رویکرد آموزش زبان انگلیسی یا زبان عربی که حداقل دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته های علوم تربیتی ، زبان انگلیسی ، عربی یا علوم قرآنی باشند و حداقل سه سال سابقه ی تدریس به کودکان پیش از دبستان داشته باشند .
  • زبان خارجی : دراین پژوهش مقصود از زبان خارجی ، زبان انگلیسی و زبان عربی می باشد .

1.6.2.تعاریف نظری

  • پژوهش کیفی : روش پژوهشی برای درک معنی پدیده ها برای شرکت کنندگان از طریق مصاحبه ، نظاره و مرور اسناد (مریام،2009) .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

الف . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، آموزش زبان خارجی را در دوره ی پیش از دبستان ضروری می دانند یا خیر ؟

ب . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه سنّی را برای آغاز آموزش زبان خارجی مناسب می دانند ؟

ج . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه روش های تدریسی را برای آموزش در این دوره پیشنهاد می کنند ؟

د . ضرورت آموزش زبان عربی ، سن مناسب برای آغاز این آموزش و روش مناسب برای این آموزش از دیدگاه آیات و روایات دینی چگونه می باشد ؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تعیین مولفه‏‏ هاو محتوای پرسشنامه سنجش رشد خود در جامعه مشاوران

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درمورد ی آموزش زبان انگلیسی و عربی در دوره ی پیش دبستانی

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید