سازمان آموزش وپرورش کشور در حال حاضر با حدود 16میلیون دانش­آموز در یک میلیون نیروی آموزشی واداری به امر تعلیم وتربیت همت گماشته وعلاوه بر بعد کمی که در خور اهمیت می باشد بایستی به رسالت مسئولیتی که بر عهده این دستگاه می­باشد نیز عنایت ویژه مبذول گردد واین مسئولیت خطیر آموزش وپرورش را از سایر دستگاه­های اجرایی کشور متمایز کرده می باشد . باتوجه به گسترش نیاز جوامع وضرورت کارآیی مدارس، مدیریت واحدهای آموزشی نیز ازجایگاه واهمیت خاص برخوردار می باشد ومدیران نیز بایستی دارای دانش وتوانایی­های ویژه­ای باشند . شناخت مدیران از روش­ها وسبک­های مختلف سازمانی، از ابزارهای ضروری سازمان­های مختلف می باشد آگاهی از اثرات مثبت ومنفی هریک از روش­های مدیریتی در شرایط سازمانی به مدیران کمک می­کند تا بتوانند با بکارگیری سبک مطلوب ومناسب سازمانی اندازه اثربخشی، کارآیی، تعهد سازمانی ورفتار شهروندی خود راافزایش دهند واز موفقیت­های چشمگیری برخوردار شوند  (مرادی، 1386).

رفتار مدنی سازمانی یکی از مهمترین عملکردهای شغلی غیررسمی در سازمان­ها می باشد که می­تواند تأثیر بسزایی در افزایش بهره­وری سازمان داشته باشد . پس محققان ومدیران سازمان­ها به دنبال رویکردها وروش­هایی هستند که باعث ارتقاء اندازه رفتار مدنی سازمانی کارکنان می­گردد . دراین خصوص محققان از نظریه­ها وتئوری­های مختلف برای افزایش رفتار مدنی سازمانی کارکنان بهره گیری کرده­اند (ارگان، 1988) .

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد رضامندی زناشویی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی

دیدگاهتان را بنویسید