3- رویکرد آموزشی مشارکتی

امروزه روانشناسان شناختی تصویری از فراگیران به صورت پردازشگران فعال اطلاعات ارائه می دهند و به دانش و چشم اندازهای دانش‌آموزان در یادگیری شان اولویت می دهند.

یادگیری مشارکتی، رویکردی آموزشی می باشد که طی آن دانش‌آموزان برای نیل به اهدافی که روی آن متفق­القول هستند، با سه تا پنج عضو کلاس­شان کار می کنند و در یادگیری به یکدیگر کمک می­کنند. بایستی توجه داشت، صرفاً کار دانش­آموزان در گروه­های کوچک تضمین نمی­کند که آن­ها در یادگیری مشارکتی دخالت دارند. در بیش­تر موردها مربیان مشوق گرد هم­آمدن دانش‌آموزان هستند و دانش‌آموزان براساس موفقیت گروه امتیاز می­گیرند. بایستی توجه داشت صرفاً کار دانش‌آموزان در گروه‌های کوچک تضمین نمی­کند که آن‌ها در یادگیری مشارکتی دخالت دارند. استهل(1994) نشان داد که عناصر یا شرایط زیر بایستی برای پژوهش یادگیری مشارکتی برآورده گردد:

  • مجموعه­ی مشخصی از اهداف جزئی در یادگیری دانش‌آموزان؛
  • همه­ی دانش‌آموزان گروه وقف برونداد‌های مورد نظر شوند؛
  • مجموعه­ی کامل ومشخصی از دستور العمل­ها یا آموزش‌های انجام تکلیف؛
  • گروه نامتجانس؛
  • فرصت یکسان برای موفقیت؛
  • وابستگی مثبت به یکدیگر؛
  • تعامل رو ­در­ رو؛
  • رفتارها ونگرش‌های مثبت در تعامل اجتماعی؛
  • دستیابی به اطلاعات ضروری؛
  • فرصت انجام تکالیف اجباری پردازش اطلاعات؛
  • زمان کافی برای یادگیری؛
  • مسئولیت فردی؛
  • امتیازات و تشخیص عمومی برای موفقیت تحصیلی گروهی؛
  • کسب اطلاعات درمورد­ی رفتار‌های درون­گروهی(ان. ال، مک کاسلین، دارل پارکس، ترجمه­ی خلاقی و دانای طوسی، 1388. ص25 ).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بهره گیری از منابع مالی و کالبدی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • ارزشیابی از عملکردآموزشی آموزش فنی و حرفه ای به چه صورت انجام می گیرد ؟
  • شیوه جذب، آماده سازی و ارتقاء نیروی انسانی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • آموزش فنی و حرفه ای در برنامه های خود از چه نوع رویکردی برای آموزش و تدریس بهره می گیرد ؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه رابطه بین طرحواره ها در حوزه طرد -بریدگی باسازگاری اجتماعی دانشجویان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : امکان سنجی شکل گیری برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید