مشروطیت و تاثیر آن در آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای

در دوران مشروطه علاوه بر افزایش سریع مدارس ابتدایی و متوسطه عادی در سراسر کشور تعداد مدارس فنی و حرفه‌ای نیز در تهران و شهرهای دیگر دایر گردید. مدارس فنی و حرفه‌ای که در واقع جزء نخستین مدارس تخصصی و فنی پس از دارالفنون محسوب می‌گردید. این مدارس در زمینه‌های مختلف فنی و یا حرفه‌ای در سطوح ابتدایی و متوسطه به سبک و شیوه غرب ایجاد شدند. از آنجا که مدارس تخصصی در کشور سابقه چندانی نداشت پس اکثر آنها توسط خارجیان و یا به همت ایرانیان اروپا دیده که با مدارس و فرهنگ اروپا آشنا شده بودند دایر می‌گردید و دروس تخصصی این گونه مدارس نیز اکثرا توسط اتباع کشورهای خارجی تدریس می‌گردید. البته حرفه آموزی به سبک و شیوه استاد شاگردی در این دوره نیز همچنان در کشور رایج بود و مدارس فنی و حرفه‌ای به تعداد بسیار محدود و تنها در بعضی از رشته‌ها و آن هم صرفا به تقلید از مدارس اروپا و در بعضی موردها به دلیل نیاز کشور به نیروی انسانی اما بدون برنامه‌ریزی قبلی دایر می‌گردید. (قاسمی پویا، اقبال، 1377)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بهره گیری از منابع مالی و کالبدی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • ارزشیابی از عملکردآموزشی آموزش فنی و حرفه ای به چه صورت انجام می گیرد ؟
  • شیوه جذب، آماده سازی و ارتقاء نیروی انسانی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • آموزش فنی و حرفه ای در برنامه های خود از چه نوع رویکردی برای آموزش و تدریس بهره می گیرد ؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تفاوت میزان اثربخشی آموزش به روش بحث گروهی و سخنرانی در یادگیری مهارت خودآگاهی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : امکان سنجی شکل گیری برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید