پایان نامه ارشد میزان اثرگذاری آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت تحصیلی

اهداف ارزشیابی توصیفی

اهداف اساسی طرح ارزشیابی توصیفی به تبیین زیر می باشد (حسنی و کاظمی، 1382،):

1- بهبود کیفیت فرآیند آموزش- یادگیری

1-1- افزایش ماندگاری ذهنی

1-2- در نظر داشتن اهداف سطوح بالاتر حیطه شناختی

1-3- تعمیق یادگیری از طریق افزایش درگیری با تکالیف یادگیری

1-4- افزایش علاقه به یادگیری

1-5- در نظر داشتن اهداف در حیطه­های غیر شناختی (اجتماعی، عاطفی و مدنی).

1-6- افزایش فرصت یادگیری از طریق مشارکت والدین در امر آموزش و یادگیری

2- فراهم کردن زمینه مناسب برای حذف فرهنگ بیست گرایی

2-1- کاهش حساسیت والدین به نمره

2-2- کاهش حساسیت دانش آموزان به نمره

2-3- ارائه بازخورد توصیفی به دانش آموزان و والدین درمورد وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان.

3- تأکید بر اهداف آموزش و پرورش به جای تأکید بر محتوای کتاب­ها

3-1- ارایه بازخورد پیوسته از جریان یادگیری به دانش آموزان به صورت توصیه های مکتوب و شفاهی

3-2- ایجاد فرصت اصلاح برای دانش آموز و معلم جهت رفع کاستی­های فرایند یادگیری

3-3- بهره گیری از بازخوردهای به دست آمده در مسیر بهبود ارایه درس

3-4- به کارگیری ابزارهای متفاوت سنجش توصیفی مانند پوشه کار، برگ ثبت مشاهدات، سیاهه رفتار، ارزشیابی عملکردی

4- فراهم کردن زمینه مناسب برای حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

2.آیا آزمون های عملکردی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تاثیر می گذارد؟

  1. آیا تاثیرآزمون های عملکردی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی متفاوت می باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *