1-4-6- نظریه انتقادی

نظریه انتقادی، در معنای دقیق کلمه، عبارت می باشد از پروژه­ای بین­رشته­ای که توسط ماکس هورکهایمر اعلام گردید و از سوی اعضای مکتب فرانکفورت و جانشینان آن­ها به‌کار بسته گردید. مطابق با این نظریه مهم‌ترین آرمان پروژۀ روشنگری یعنی برپایی جامعۀ مدنی را می­توان از طریق اعمال پژوهش­های اجتماعی بر نظریۀ تحول (تکامل) مارکس شکل گیری بخشید. نظریۀ انتقادی در معنای نه­چندان دقیق­تر، در حال حاضر اصطلاح عام­تری می باشد که در سایۀ آن پروژه­های تحقیقاتی در علوم اجتماعی و انسانی کوشش دارند تا بین نظریۀ حقیقت و کاربست سیاسی، وحدت ایجاد نموده و آن دو را با هم متحد سازند. در هر دو معنای فوق­الذکر، نظریه انتقادی در حقیقت مولود سنت تفکر کانتی می باشد که برای شناخت «خود» ارزش زیادی قایل می باشد (نوذری، 1383: 129).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. فهم مولفه­های نابرابری آموزشی از دیدگاه مکتب انتقادی (پائولو فریره)
  2. فهم مولفه­های نابرابری آموزشی در نظام آموزشی ایران از دیدگاه دبیران و متخصصان تعلیم­وتربیت
  3. مقایسه مولفه­های نابرابری آموزشی از دیدگاه مکتب انتقادی (پائولو فریره) و نظام آموزشی ایران از دیدگاه دبیران و متخصصان تعلیم­وتربیت

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مقایسه ی مولفه های نابرابری آموزشی بر اساس مکتب انتقادی با مولفه های نابرابری آموزشی در نظام آموزشی ایران

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه مولفه های نابرابری آموزشی بر اساس دیدگاه فریره و تفاوت آن ها با مولفه های نابرابری آموزشی در نظام آموزشی ایران
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید