آموزش صلح و دستاوردها­ی آن

همان گونه که قبلا ذکر گردید نهادها و سازمان­ها­ی گوناگونی در جهت ایجاد و حفظ صلح و به طرفداری از صلح در سطح جهان ایجاد شده می باشد. بسیاری از آن­ها تا حدودی موفق به ایجاد فرهنگ صلح در افکار عمومی شده­اند. این نهادها در حال حاضر با توسعه فرهنگ صلح توانسته­اند تا حدودی احتمال بروز جنگ جهانی سوم را کاهش دهند و از بروز آن جلوگیری کنند. از این­رو غالبا بیشتر توجه آن­ها به سوی آموزش صلح متمرکز بوده می باشد. در این عرض، کوشش بر آن بوده می باشد که به اهداف و دستاوردها­ی آموزش صلح توجه گردد تا بطور پیوسته و پویا متناسب با شرایط از نو تعریف یا بازتولید شوند. علیرغم پویایی که در صلح موردتوجه صلح پژوهان می باشد می­توان موردها کلی معینی را ذکر نمود که در حال حاضر طراحان آموزش صلح بالتبع هستند:

– آموزش صلح بایستی متضمن توسعه درک متقابل باشد.

– در آموزش صلح بایستی علت های، نتایج از پیش تعیین شده و نتایج پیش بینی شده و طریقه جنگ­ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

–  در آموزش صلح امکانات گوناگونی که برای رسیدن به عقلانیت ارتباطی در دسترس می باشد بایستی عرضه گردد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سؤالات پژوهش

الف) سؤال کلی

اندازه در نظر داشتن ویژگی­ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چگونه می باشد؟

ب) سؤالات جزیی

  1. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی آگاهی از صلح و روش های حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  2. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  3. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  4. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  5. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی تکریم قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  6. اندازه در نظر داشتن مؤلفه­ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر می باشد؟
  7. دیدگاه­های معلمان و کارشناسان در محور ویژگی­های آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد هوش هیجانی پسران

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید