3-4  ابزار و روش­های گردآوری اطلاعات

برای انجام این پژوهش، اطلاعات مورد نیاز از طریق اجرای یک پرسش­نامه محقق­ساخته و انجام مصاحبه نیمه­ساختار یافته جمع­آوری شده که یافته­های حاصل از مصاحبه در تجزیه و تحلیل فصل پنجم به کار گرفته شده می باشد. یک نمونه از پرسش­نامه یاد شده در پیوست یک (ص، 101) آورده شده می باشد. پرسش­نامه مورد نظر با بهره­گیری از پرسش­نامه­های استاندارد و معتبری که در بعضی از دانشگاه­های خارجی و داخلی در زمینه مدیریت دانش به کار گرفته شده بود مانند پرسش­نامه محی­الدین (2007) و جعفرزاده (1389) و نیز تجزیه و تحلیل عناصر مدیریت دانش و انطباق آن با وضعیت فعالیت­های آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی تدوین شده می باشد. خاطر نشان می گردد که بعضی از این پرسش­نامه­ها تنها به یکی از مؤلفه­های مدیریت دانش پرداخته و بعضی دیگر نیز زیرساخت­های مدیریت دانش را مورد پرسش قرار داده­اند. پس، نخست با بهره گیری از منابع کتابخانه­ای و از طریق جستجو در پایگاه­های اطلاعاتی و مطالعه مجله­های جدید مدیریت دانش[1]، مؤلفه­های مدیریت دانش و چگونگی مطالعه مدیریت دانش شخصی در دانشگاه­ها تعیین گردید و پرسش­نامه­های موجود به عنوان الگوی آغازین مورد بهره گیری قرار گرفت. سپس پرسش­نامه نهایی بر پایه شاخص­های مورد نظر، سؤالات پژوهش و با در نظر داشتن وظایف اعضای هیأت علمی در زمینه مدیریت دانش، تنظیم و طراحی گردید. سؤالات بر مبنای پژوهش درمورد فعالیت­های مدیریت دانش و برای کمک به استادان در راستای اندیشیدن به چگونگی انجام کار و کسب درک بهتری از شیوه­های انجام کار دانشی طراحی گردید. سپس با مراجعه حضوری، پرسش­نامه­ها توسط اعضای هیأت علمی تکمیل و اطلاعات گردآوری شده مورد بازبینی و دسته­بندی قرار گرفت. تا حد امکان اطلاعات ناقص از طریق مراجعه مجدد تکمیل گردید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی رفتار نوع دوستانه در بین دانش آموزان و ارتباط آن با عوامل اجتماعی

[1] . Journal of Knowledge Management, Journal of Computer Information Systems, The Electronic Journal of Knowledge Management, Information Systems Education Journal, Journal of Information & Knowledge Management, The International Journal of Education Management and so on.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید