2-2-3- جمع بندی پیشینه پژوهش:

 

براساس تحقیقات گذشته می­توان­ چنین نتیجه گرفت که عوامل مختلفی در تولید علم تاثیر دارند که این عوامل می­تواند سازمانی و فردی باشد. با در نظر داشتن پیشینه­های این پژوهش، از عوامل سازمانی اندازه ارتباطات تأثیر بسیار قوی در تولید علم دارد. همچنین به کارگیری مدیران شایسته و چگونگی انجام وظایف مدیریتی آنان و وجود منابع سازمان مادر و در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز از اهمیت بسیار زیادی در تولید علم برخوردار می باشد. همچنین از عوامل فردی می­توان گفت که جنسیت، سن، تحصیلات و سابقه کار عواملی هستند که در تولید علم موثر می باشد. همچنین در زمینه موانع تولید علم می­توان گفت که که مشغله زیاد در امور آموزشی، تاهل و وجود زنانی با بچه­ های کوچک، دشواری انجام پروژه های اصیل پژوهشی، طولانی بودن ارائه تا چاپ مقالات، نداشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی بیش­ترین تاثیر را دارد. در زمینه های مجراهای ارتباطی کتاب و مجلات بیش­تر از سایر ابزارها برای کسب اطلاعات علمی مورد بهره گیری قرار می­گیرد. در زمینه انگیزه دانش افزایی و ارتقای رتبه به عنوان مهم­ترین انگیزه پاسخ دهندگان تشخیص داده شده می باشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • تعیین اندازه تولیدات علمی- پژوهشی اعضای هیات علمی در 5 سال گذشته
  • تعیین ارتباط عوامل فردی با تولیدات علمی اعضای هیات علمی
  • تعیین ارتباط عوامل سازمانی با تولیدات علمی اعضای هیات علمی
  • تعیین ابزارها و مجراهای ارتباطی مورد بهره گیری اعضای هیات علمی برای کسب اطلاعات علمی
  • تعیین عوامل انگیزشی موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی
  • تعیین موانع موجود در راه تولیدات علمی و پژوهشی از دیدگاه اعضای هیات علمی
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد تعیین ویژگی ها وفرصت ها ومحدودیت های رویکرد رجیوامیلیا جهت استفاده مدیران و مربیان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه عوامل موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی دارای مقاله های ISI و ISC در سال­های 1385-1389

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید