پایان نامه ارشد برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

عوامل تسهیل کننده در توسعه‌ی «آموزش همراه تولید» در مدارس

  • üدرهم تنیدن آموزش نظری و حرفه‌ای :
  • نورتون گراب و همکارانش(Grubb et al.,1991) اذعان می‌دارند که حداقل هشت مدل مختلف تلفیق برای یکپارچه­سازی آموزش‌های حرفه­ای به تبیین زیر، در سراسر ایالات متحده به وجود آمده می باشد. این مدل‌ها انعکاس‌دهنده جنبه‌های مختلف خلاقیت و نوآوری و آشکارکننده انطباق‌پذیری مدارس و برنامه درسی در سطح وسیعی در مدارس متوسطه آمریکا هستند:

مدل 1 : ادغام مطالب علمی بیشتر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای

  • تغییرات برنامه‌ها: گنجاندن مطالب علمی بیش­تر در دوره‌های حرفه‌ای،اصلاح دوره‌های حرفه‌ای معلمان.

مدل 2 : به هم پیوستن معلمان حرفه‌ای و نظری به مقصود گنجاندن محتوای علمی دربرنامه‌های حرفه‌ای.

  • تغییرات برنامه‌ها: گنجاندن مطالب علمی بیشتر در دوره‌های حرفه‌ای وکاربردی، همکاری بیش­تر معلمان حرفه‌ای و نظری.

مدل 3 : حرفه‌ای کردن دوره‌های آکادمیک(نظری)

  • تغییرات برنامه‌ها: گنجاندن محتوای حرفه‌ای بیش­تر در دوره‌های نظری، در بعضی مواقع ایجاد دوره‌های جدید علمی-کاربردی، اصلاح دوره‌های نظری معلمان.

مدل 4 : تطبیق برنامه‌های درسی: به صورت افقی و عمودی

  • تغییرات برنامه‌ها: اصلاح هر دو دوره‌های نظری وحرفه‌ای، همکاری معلمان نظری و حرفه‌ای شامل تمامی دانش‌آموزان، اهداف حقیقی متنوع.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بهره گیری از منابع مالی و کالبدی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • ارزشیابی از عملکردآموزشی آموزش فنی و حرفه ای به چه صورت انجام می گیرد ؟
  • شیوه جذب، آماده سازی و ارتقاء نیروی انسانی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • آموزش فنی و حرفه ای در برنامه های خود از چه نوع رویکردی برای آموزش و تدریس بهره می گیرد ؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : امکان سنجی شکل گیری برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *