• دانش به عنوان منبعی برای تغییر

بدنه سازمان دانش که درمورد مردم و جهان، گردآوری شده، ممکن می باشد به عنوان گسترش و فرآیند تعامل جامعه معاصر، مورد توجه قرار گیرد. همچنان که جامعه تغییر می­کند دانش ما نیز تغییر می­نماید، پیش روی با افزایش دانش پایه، تغییرات بیشتری نیز در جامعه رخ می­دهد. مدارس بایستی به عنوان منبع مهم داده­ها برای دانش­آموزان، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، در موردها زیر مورد توجه قرار گیرند:

  • به نمایش گذاردن دانش در برابر اهدافی که جامعه برای تعلیم و تربیت در نظر گرفته می باشد.
  • معرفی انواع دانش
  • تصمیم­گیری درمورد آن چیز که بایستی آموخته گردد.(همان، 1373)

بدین ترتیب با در نظر داشتن طریقه تغییرات روز افزون در جامعه و دانش لازم می باشد برنامه­های درسی مبتنی بر تغییر و تحولات اجتماعی باشند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه رابطه هوش هیجانی و سلامت روان
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید