• برنامه درسی نوظهور

به نوعی برنامه درسی اطلاق می گردد که به سبب پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن اطلاعات و گسترش رایانه­ها که در مدت کوتاهی وظایف چند نفر را انجام می دهند، طبعاً جای نیروی انسانی را پر کرده و عده ای از کارکنان را از حرفه خویش خارج نموده ضریب بیکاری را افزایش می دهند، بایستی نیروهای انسانی خارج از کار با در نظر داشتن زمان با اطلاعات و روشهای جدید آشنا شده و با کمک دولت به عنوان نماینده مردم کار مناسب و زندگی ساز برای این نوع کارکنان فراهم گردد.این رویداد نوظهور،برنامه درسی نوظهوری را ایجاد می­کند که می­توان نظر متخصصان را در برنامه­ریزی درسی از پیش به این فرایند مهم معطوف داشت پژوهش در برنامه درسی، تدوین اهداف، خط مشی ها، اصلاح و بازنگری در برنامه درسی و در نظر داشتن موضوعات حرفه ای و سازوکارهای تغییر در زمان معاصر دانش آموزان را نه تنها برای زندگانی آینده آماده می سازد بلکه آنها را با ابداعات و رویدادهای نوظهور برنامه درسی که در واقع نقشه زندگی و طرح شغلی در زندگی متناسب با زمان می باشد،آشنا ساخته، می توانند با آلترناتیوهای شغلی زندگی را بسازند.(کرمی پور 1389ص24)

همان­گونه که قبلاً اظهار گردید یک طرح برنامه درسی زمانی متناسب خواهد بود که برنامه­ریزان و تصمیم­گیرندگان برنامه درسی برای انتخاب­های خود اطلاعات کافی داشته باشند. یکی از این منابع اطلاعات که از آن نام برده گردید مبانی برنامه ریزی درسی می باشد که در ادامه به اختصار به آن پرداخته شده می باشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تفاوت عملکرد عصب روان شناختی قطعه پیشانی بیماران اسکیزوافکتیو با الگوی عصب روان شناختی همین ناحیه از مغز بیماران دوقطبی نوع یک

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید