رفتارگرایی

از دید رفتارگراها ؛رفتار،ارتباط بین واکنشها و پیامدها می باشد.به عنوان مثال یک شخص ،ممکن می باشد به هنگام امتحان در کلاس ، رفتارهایی مانند نگاه بیرون از پنجره،که به نتیجه ضعیف عملکرد آزمون کمک می کند از خود نشان دهد.

به علاوه ،نشانه های محیطی مانند انتظارمعلم و دانش آموز از نتایج آزمون نیز ممکن می باشد بر عملکرد احتمالی ضعیف موثر باشد.این نشانه ها،به عنوان تمیز محرک،علائمی از عملکرد احتمالی ضعیف در آینده ،خواهند بود.پس دانش آموزان ممکن می باشد در کلاس ریاضی کوشش نکنند و از احساسات فیزیکی خوشایند و عملکردهای ضعیف مربوط به امتحان ریاضی اجتناب کنند(به نقل از رابالایز1998).

نظریه کارآمدی پردازش[1]

نظریه کارآمدی پردازش آیزنک و کالوو[2](1992) بر پایه وجود یک سیستم حافظه فعال استوار می باشد.سیستم پیشنهاد شده ، که در سالهای اخیر بطور وسیعی مورد پژوهش و مطالعه قرار گرفته می باشد،شامل سه جزء می باشد.حلقهواجشناختی-تولیدی[3]، طرح بینایی-فضایی[4] و عملکرد مرکزی[5](بادیلی[6]،1986؛ هیتچ[7]،1974؛ ریچاردسون[8] و دیگران، 1996؛ به نقل از اشکرفت و هاپکو[9]1999) پیش بینی کردند که عملکرد ریاضی در میان شرکت کنندگان با اضطراب ریاضی بالا در هنگام پیچیدگی قابل توجه تکالیف حافظه فعال (یعنی به عنوان پیامدی از نگرانی درمورد ی محرکهای ریاضی) کاهش پیدا خواهد نمود.

[1]Procssing efficcncy theory

[2]Eyscnk & calvos

[3]Phonological – Articulatory loop

[4]Visual- Spatial

[5]Centeral – executive

[6]Baddely

[7]Hitch

[8]Rechardson el at

[9]Ashcraft and Hapko

سوالات یا اهداف پایان نامه :

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه شناسایی تاثیر اعتیاد عضو ی از خانواده در بازگشت زنان به اعتیاد

هدف کلی

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

اهداف جزئی

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله برکاهش اضطراب حل مسأله دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب معلم ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

تعیین اثربخشی راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه تاثیر راهبردهای حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر پایه ی ششم ابتدایی شهرستان قزوین


دیدگاهتان را بنویسید