تعریف نظام آموزش و پرورش :

به نظامی گفته می گردد که الگوی کلی نهادها، مؤسسات و سازمانهای رسمی جامعه می باشد و وظایف انتقال فرهنگ و شکوفا سازی آن، پرورش فرد و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص را برعهده دارد. ( علاقه بند، 1371، ص 7 ).

آموزش رسمی فنی و حرفه ای[1] : این نوع آموزش ها در قالب نظام آموزش رسمی کشور و در مدارس و مؤسسات آموزشی ارائه و منتهی به مدارک تحصیلی می گردد. معمولاً این نوع آموزش ها در سطوح مختلفی که به تدریج مشکل تر می گردد و اتمام موفقیت آمیز هر سطحی مجوزی جهت ارتقاء به سطح بالاتر خواهد بود طرح ریزی می گردد. ( نفیسی، 1361، صفحه 6 ).

تعریف عملیاتی مفاهیم

در این پژوهش مقصود از امکان سنجی مطالعه امکانات و تواناییهای آموزش و پرورش در شکل گیری اهداف خود در خصوص آموزش فنی و حرفه ای می باشد که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار می باشد به آنها نایل گردد.

[1] . in Formal Technical and Vocational Education

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بهره گیری از منابع مالی و کالبدی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • ارزشیابی از عملکردآموزشی آموزش فنی و حرفه ای به چه صورت انجام می گیرد ؟
  • شیوه جذب، آماده سازی و ارتقاء نیروی انسانی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه می باشد ؟
  • آموزش فنی و حرفه ای در برنامه های خود از چه نوع رویکردی برای آموزش و تدریس بهره می گیرد ؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تفاوت میزان اثربخشی آموزش به روش بحث گروهی و سخنرانی در یادگیری مهارت خودآگاهی

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : امکان سنجی شکل گیری برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید