آزمون های دیداری حرکتی

آزمون رشدی یکپارچگی بینایی حرکتی بیری

این آزمون متشکل از 24 تصویر هندسی می باشد که در یک دفترچه از ساده به دشوار تنطیم شده اند . این تصاویر در 8 صفحه به طریقی تنظیم شده اند که در هر صفحه 3 شکل قرار می گیرد . زیر هر شکل محلی خاص برای کپی کردن آن شکل در نظر گرفته شده می باشد . بیری روایی همزمان آزمون را مبتنی بر ارتباط نمرات آزمون و سن 89/0 گزارش کرده می باشد . پایایی بازآزمایی بین 63/0 تا 92/0 گزارش شده می باشد (بیری ، 1989) .

آزمون دیداری حرکتی بندر گشتالت

ورتایمر[1] یکی از سه بنیان گذار معروف مکتب گشتالت ، در سال 1923، سی و دو تصویر هندسی را جهت مطالعۀ ادراک دیداری ، به هدف دستیابی به قوانین روان شناختی موضوعات مربوط به ادراک ابداع نمود . تحقیقات ورتایمر تأیید نمود که ادراک بصری در نزد بشر به گونۀ پویا انجام می گردد ودر شکل گیری آن عوامل درونی مانند فعالیت های «خود نظم بخشی» تأثیر اساسی به عهده می گیرند . به نظر او محرک های بیرونی به همان گونه که در واقعیت های عینی شان وجود دارند ، بر روی بشر اثر باقی نمی گذارند ، بلکه بشر از درون به بازسازی آنها می پردازد و آنها را به گونه ای ادراک می کند که ویژۀ خود اوست .

[1] Wertheimer(دو نفر دیگر عبارتند از کافکا و کهلر)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. اسباب بازی فکری تنگرام بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  2. اسباب بازی فکری جورچین بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  3. اندازه رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی تحت تأثیر اسباب بازی های فکری در دختران و پسران تفاوت دارد .
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ابزارها و مجراهای ارتباطی مورد استفاده اعضای هیات علمی برای کسب اطلاعات علمی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تأثیر اسباب بازی های فکری بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید