• سن آموزش در کودکان:

ائمه اطهار ـ علیهم السّلام ـ مراحل رشد فرزند را به سه دوره هفت ساله تقسیم می کنند ، که کودک در هر یک از این دوره ها ویژگی خاصی داشته ، بالطبع نیاز معینی دارد و در نتیجه روش تربیتی ویژه ای را طلب می کند. به این روایات زیبا که اصل و پایه روان شناختی دارد توجه کنید:

رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ می فرماید: فرزند هفت سال مولا و هفت سال بنده (یا خدمتکار) و هفت سال وزیر می باشد.[1]

 

این روایت هفت ساله اول (7 ـ 1 سالگی) را دوره حکومترانی و بازی و تفریح و هفت ساله دوم (14 ـ 7 سالگی) را دوره اطاعت پذیری و آموزش و دوره سوم (21 ـ 14 سالگی) را دوره وزارت و مشورت پذیری کودک دانسته می باشد.

در روایت امام جعفر صادق ـ علیه السّلام ـ می فرماید: زیرا فرزند سه ساله گردید به او بگویید: هفت مرتبه بگو «لا اله الا الله» و زیرا سه سال و هفت ماه و بیست روز از عمرش گذشت به او بگویید: هفت مرتبه بگو «محمد رسول الله» و وقتی چهارسال او تمام گردید به او بگویید هفت مرتبه بگو «صل الّه علی محمدٍ وآل محمد» .[2]

[1] مصباح‏الشریعه، ص13

[2] بحارالأنوار ج2، ص31، ح20

سوالات یا اهداف پایان نامه :

الف . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، آموزش زبان خارجی را در دوره ی پیش از دبستان ضروری می دانند یا خیر ؟

ب . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه سنّی را برای آغاز آموزش زبان خارجی مناسب می دانند ؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی وضعیت موجود ظرفیت پژوهشی معلمان مقطع ابتدایی با در نظرگرفتن سه مؤلفه ی انگیزه پژوهشی، فرصت های پژوهشی و تخصص پژوهشی

ج . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه روش های تدریسی را برای آموزش در این دوره پیشنهاد می کنند ؟

د . ضرورت آموزش زبان عربی ، سن مناسب برای آغاز این آموزش و روش مناسب برای این آموزش از دیدگاه آیات و روایات دینی چگونه می باشد ؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درمورد ی آموزش زبان انگلیسی و عربی در دوره ی پیش دبستانی

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید