1. مدیریت دانش

مدیریت دانش، به مجموعه­ای از فعالیت­های سازمانی در خلق، کسب، توزیع دانسته­ها و ارتقای به اشتراک­گذاری دانش در داخل سازمان و محیط پیرامون آن تصریح دارد (حسن زاده، 1385). به بیانی دیگر مدیریت دانش، مدیریت سازمان یافته و نظام­مند دانش سازمانی می باشد که شامل فرایندهای تولید، گردآوری، سازماندهی، ذخیره­سازی، انتشار، بهره گیری و به کارگیری دانش برای تولید ارزش کاری و ایجاد سود رقابتی می­باشد (چوئی3 و همکاران، 2005).

 

  1. شکل­گیری دانش (خلق)

این مؤلفه به توانایی اشخاص در بسط ایده­ها، خلق واقعیت­ها و معناهای جدید و راه­حل­های جدید و مفید تصریح می­کند. شکل­گیری دانش، فرایندی بی­پایان می باشد که شامل خلق اندیشه­های جدید، شناخت الگوهای تازه و ترکیب قواعد جدا از یکدیگر و ایجاد فرایند­های جدید به مقصود ایجاد و خلق دانش می باشد (خرقانی، 1385).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با اندازه مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه اندازه به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید