دانلود پایان نامه نقش مدرسه در مسایل و مشکلات اجتماعی

  • تأثیر «جامعه» در روابط مدرسه-جامعه

پژوهشگران اجتماعی-فرهنگی، «جامعه» را به شکل جامعه­ای از اقدام و ممارست (جامعه ی کاربستی) معنی می­کنند؛ یعنی گروهی از مردم مشغول انجام فعالیتی با اهداف و علائق مشترک؛ به دنبال این اهداف و علائق، آنها اقدامات مشترکی را به کار می­برند، با ابزار یا منابع مشابهی کار می­کنند و از گفتار خاصی بهره گیری می­کنند. جوامع، زمینه­ها و مفاهیم اجتماعی را درست هنگامی که افراد در کارهای اجتماعی شرکت می­کنند، ایجاد می­کنند. دانش، در انجام روابط اجتماعی و کارایی این جوامع، بصورت یکپارچه می باشد. بعلاوه، فرایندهای یادگیری و عضویت در یک جامعه­ی کاربستی، تفکیک ناپذیر­اند. زیرا یادگیری، با عضویت در جامعه اجین می باشد، این موضوع به افراد اجازه می­دهد تا به گروهی تعلق داشته و وضعیت­شان را تطبیق دهند. چنانکه شرکت کنندگان عوض شوند، هویت و یادگیری آنها – ارتباط با و در میان گروه – نیز تغییر می­کند. پس جوامع، قدرتمندترین محیط­های یادگیری را برای بچه­ها ایجاد کرده و با مشغولیت آنها در فعالیت­های اجتماعی با دیگران، امکانی برای پیشرفت­شان به وجودمی­آورند.(همان، 2007)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *