دانلود پایان نامه نقش مدرسه در تغییراجتماعی

  • جامعه پذیری

افراد جامعه بایستی جامعه پذیر شوند. جامعه پذیری فرایندی می باشد که به وسیله آن افراد گرایشها, ارزشها و اعمالی را که به عنوان یک شهروند بایستی انجام دهند یاد می گیرند. توانایی ایجاد ارتباط متقابل با دیگران در زمینه اجتماعی خاص به طرق خاص که در عرف جامعه قابل قبول و ارزشمند باشد ویژگی بارز فرد جامعه­پذیر شده می باشد.(کوئن,1381)

هر دانش آموزی بایستی با بعضی از ایده­ها، سنن فرهنگی، و ارزش هایی که جهان بشر که هم اکنون بر روی آن زندگی می کنیم را شکل داده اند، آشنا گردد. یک فرد تحصیل کرده، زمان حال را، در ارتباط با گذشته می بیند و متوجه می گردد که ارزش ها و مفاهیم غالب حال حاضر، از اندیشه ی خلاقانه و اقدام زنان و مردانی که پیش از ما زیسته اند، نشأت می گیرد. مطالعه ی متون مؤثر، اندیشه ها، آثار هنری و فنی معرف، و توسعه ی رسوم فرهنگی، آغاز به رها کردن دانش آموز از احساسات ظاهری لحظه ای و عقاید و افکار محدود محلی می کند. با آزمودن بعضی از عقاید همیشگی درمورد ی ماهیت و موفقیت گذشته و آینده ی بشر، فرد سطح بالاتری از خودآگاهی به دست می آورد و به شکل بهتری قادر می باشد تا اهداف و تعهدات ارزشمندی را تنظیم کند.(IEA curriculum.2006.p.2)

خانواده اولین گروه اجتماعی می باشد که فرد به آن ملحق می گردد و اولین کارگزار جامعه پذیری در زندگی فرد می باشد.خانواده فیلتری می باشد که عقاید، ارزشها و توجه های مربوط به فرهنگ جامعه را به شیوه بسیار اختصاصی به فرد ارائه می دهد درچارچوب خانواده می باشد که فرد اولین تأثیر های اجتماعی خود را می آموزد او یاد می گیرد که چه انتظاراتی از او هست و بایستی چه نوع ارنباطی با دیگران داشته باشد. دانیل گراهام[1] به مطالعه این موضوع می پردازد که: تأثیر مشارکت خانه و مدرسه در تسهیل تعامل آموزشی افراد و پیشرفت آنان در حال حاضر به گونه گسترده ای شناخته شده می باشد. با این حال مبانی نظری از توسعه مشارکت خانه و مدرسه و پژوهش در جنبه های بسیاری از این زمینه ناقص می باشد. تدوین یک مبانی با آگاهی زیاد جهت اطلاع رسانی در اقدام و ارائه چالش هایی برای تحقیقات آموزشی و برای زمینه هایی از تربیت معلم و یادگیری حرفه ای در پرداختن به فقدان آموزش در زمینه تأثیر موثر خانواده ها در مشارکت با مدرسه لازم می باشد. (Graham, 2011)

[1]Daniel, Graham

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. جامعه چه تاثیری در فضای روانی اجتماعی مدرسه می تواند داشته باشد؟
  2. جامعه چه تاثیری در نوع توجه دبیران نسبت به برنامه های درسی می تواند داشته باشد؟
  3. جامعه چه تاثیری در اهداف و محتوای برنامه های درسی دوره متوسطه می تواند داشته باشد؟
  4. مدرسه چه نقشی در ثبات اجتماعی می تواند داشته باشد؟
  5. مدرسه چه نقشی در تغییراجتماعی می تواند داشته باشد؟
  6. مدرسه چه نقشی در مسایل و معضلات اجتماعی می تواند داشته باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :مطالعه ارتباط تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه از دیدگاه صاحب نظران و تجارب بین الملل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *