فصل دوم

 

 

مطالعه دیدگاه صاحب­نظران و پیشینه پژوهش

 

کوپر[1] سه روش را برا ی مرور ادبیات پژوهش اظهار نموده می باشد:

  1. مرور تجمیعی یا تلفیقی[2]که در آن اختصار‌ی نتا یج تحقیقات پیشین ارائه می گردد.
  2. مرور نظر ی[3]‌که پژوهش‌گر به تئور‌ی‌های موجود در ارتباط با موضوع مورد مطالعه می‌پردازد.
  3. ‌مرور روش‌شناختی[4]که محقق به معانی و روش‌های مورد بهره گیری‌ی پژوهش‌گر ان پیشین تصریح می کند ( نقل از کرسول،‌22-21 :‌1994).

 

با در نظر داشتن مطالعه­های انجام شده، پژوهشی تاکنون در ارتباط با استخراج مولفه­های نابرابری آموزشی صورت نگرفته بود و آن­چه موجود بود تنها به نابرابری­ها و بی­عدالتی­ها در نظام آموزشی به­صورت کمّی و کیفی پرداخته بودند که در ذیل به آن­ها تصریح شده می باشد.

در این پژوهش در هر دو بخش پشینه­های کیفی و کمّی از روش تجمیعی یا تراکمی بهره گیری شده می باشد.

در این فصل پس از ارائه‌ی دیدگاه‌ بعضی از صاحب‌نظران، ادبیات پژوهش مورد مطالعه قرار گرفتند و پاره‌ای از پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه ارائه شده و در انتها پرسش‌های پژوهش اظهار گردیده می باشد.

در مطالعه تاریخچه­ی برابری و نابرابری به مفهوم عدالت در تاریخ می­رسیم. مفهوم عدالت اساسی­ترین مفهوم در فلسفه­ی اخلاق، سیاست و حقوق می باشد. پرسش­های گوناگونی که درمورد‌ی اعمال و رفتار و شیوه­ی صحیح زندگی و همچنین حقوق و تکلیف و تعهدات افراد در عرصه­های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دولت­ها مطرح می­گردد، همگی در ذیل مفهوم عدالت قرار می­گیرند. همچنین ایجاد تعادل میان اهداف مختلف زندگی بشر­ها مانند شادی، فضیلت، رفاه، معرفت و نیز ایجاد تعادل میان خواست­ها و غایات عمومی و بهره‌برداری متعادل از ثروت و شیوه توزیع آن جزیی از بحث عدالت به شمار می­رود. با این‌حال بحث عدالت صرفاً نظری نیست، بلکه اساساً معطوف به اقدام می باشد.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی تاثیر آموزش مشاوره گروهی مهارت حل مسئله بر کاهش میزان لجاجت و کینه توزی افراد وابسته به مواد

[1] Cooper

[2] Integrative review

[3] Theoretical review

[4]  Methodological review

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. فهم مولفه­های نابرابری آموزشی از دیدگاه مکتب انتقادی (پائولو فریره)
  2. فهم مولفه­های نابرابری آموزشی در نظام آموزشی ایران از دیدگاه دبیران و متخصصان تعلیم­وتربیت
  3. مقایسه مولفه­های نابرابری آموزشی از دیدگاه مکتب انتقادی (پائولو فریره) و نظام آموزشی ایران از دیدگاه دبیران و متخصصان تعلیم­وتربیت

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مقایسه ی مولفه های نابرابری آموزشی بر اساس مکتب انتقادی با مولفه های نابرابری آموزشی در نظام آموزشی ایران

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید