۲. 1. 3. 2. کتاب‌های درسی داستان

نظام‌های تعلیم و تربیت برای شکل گیری اهداف و برنامه‌های خود به کتاب‌های درسی متناسب با آن هدف و برنامه‌ نیاز دارند. برای شکل گیری اهداف و برنامه‌های  فلسفه برای کودکان نیز، کتاب‌های داستانی ویژه‌ای تألیف و در سرتاسر جهان به فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف ترجمه شده می باشد (ناجی ۱۳۸۳). از سوی دیگر، داستان‌ها کودکان را به سؤال‌کردن و بحث‌کردن، ایجاد ارتباط و مطالعه آرا گوناگون دعوت می کند (کم، ۱۳۹۱: ۷).

لیپمن معتقد می باشد بهترین ابزار برای وارد‌کردن کودکان در بحث، کتاب‌های درسی داستان می باشد؛ به همین مقصود، به نگارش داستان‌هایی برای کودکان پرداخت. اولین کتابی که او به نگارش درآورد، کشف هری استوتلیمر[1] بود که برای کودکان پایه پنجم و ششم با تأکید بر اصول اولیه منطق به‌عنوان مقدمه‌ای برای کشف فلسفی طراحی شده می باشد. از دیگر داستان‌های او می‌توان به لیزا[2]، سوکی[3] و مارک تصریح نمود (دمانوئل، ۲۰۰۱ به نقل از سهرابی، ۱۳۹۰).

علاوه بر داستان‌ها، لیپمن نگارش کتاب‌های راهنما برای معلمان را آغاز نمود و بر این باور بود معلمانی که قرار می باشد فلسفه تدریس کنند، به الگوهایی از فعالیت فلسفی شفاف، اجرا‌شدنی و دقیق نیاز دارند. این کتاب‌ها مشتمل بر طرح بحث‌ها و تمرین‌های بسیاری به‌مقصود گسترش مهارت‌های تفکر مرتبط با داستان می باشد (فیشر، ۱۳۸۵).

 

[1]. Harry Stattlmiers Discovery

[2]. Lisa

[3]. Suki

سوالات یا اهداف پایان نامه :

این پژوهش به دنبال مطالعه و پاسخگویی به پرسش‌های زیر می باشد:

ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای «برنامه فلسفه برای کودکان» چه می‌تواند باشد؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد شناسایی عوامل موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی دارای مقاله های ISI و ISC در سال های 1385-1389

ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای روش «برنامه فلسفه برای کودکان» چه می‌تواند باشد؟

ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای ارزیابی «برنامه فلسفه برای کودکان» چه می‌تواند باشد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید