دانلود پایان نامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش­ آموزان

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش

هوش اخلاقی

الف: تعریف مفهومی: هوش اخلاقی عبارت می باشد ازتوانایی تشخیص درست ازنادرست براساس اصول جهان شمول تعریف شده. این نوع هوش، درمحیط جهانی مدرن کنونی می تواند به مثابه نوعی جهت یاب برای اقدامات اقدام نماید. هوش اخلاقی نه تنها چهارچوب قوی وقابل دفاع برای فعالیت بشر فراهم می کند، بلکه کاربردهای فراوانی دردنیای حقیقی دارد. درواقع، این نوع هوش تمام انواع دیگرهوش بشر رادرجهت انجام کارهای ارزشمند هدایت می کند(بهشتی فروهمکاران،2011: 3).

ب: تعریف عملیاتی: هوش اخلاقی نمره­ای می باشد که هر یک از آزمودنی ها در این پژوهش از پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل (2005)  در ده بعد بدست آروده­اند این پرسشنامه شامل 40 سوال می باشد، گزینه های سوالات مدرج و از طیف لیکرت می­باشد. گزینه ها از هیچگاه تا همیشه نمره گذاری شده می باشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

توصیف ارتباط هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

اهداف فرعی

  • توصیف ارتباط ابعاد هوش اخلاقی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز
  • تعیین ارتباط ابعاد مهارت های اجتماعی با ابعاد عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : ارتباط هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش ­آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *