تئوری حرکت آفرینی (موویژنی) : بارش

موویژنی به عنوان یک نظریه حرکتی می باشد که به یادگیری مربوط می گردد . و آن عبارت از مطالعه خاستگاه و توسعه الگوهای حرکت در بشر ، و ارتباط این حرکات با کارآمدی بشر در امر یادگیری می باشد.    مفهوم حرکت آفرینی بر پایۀ نظری می باشد که بارش در آن یادگیری بشر را تا حد زیادی وابسته به کارآمدی حرکتی ، و عملکرد وی در زمینۀ الگوهای اساسی حرکتی می داند . «ادراک یعنی حرکت و حرکت همان ادراک می باشد . مطابق این دیدگاه ، هر تلاشی برای باروری ادراک و شناخت بایستی با دستیاری قدرتمندانه ای برای رسیدن به برترین سطح ممکن کارآیی در اقدام به الگوهای اساسی حرکتی آغاز گردد » . در فراهم سازی تئوری موویژنی «بارش» در سه بعد از «مفهوم» کار کرده می باشد : (1) تئوری حرکت آفرینی (2) آموزگار حرکت آفرین (3) هدف های برنامه آموزش حرکت آفرینی .

 

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. اسباب بازی فکری تنگرام بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  2. اسباب بازی فکری جورچین بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان تأثیر دارد .
  3. اندازه رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی تحت تأثیر اسباب بازی های فکری در دختران و پسران تفاوت دارد .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تأثیر اسباب بازی های فکری بر رشد مهارت هماهنگی دیداری – حرکتی کودکان پیش دبستان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد بررسی چگونگی تبادل و انتشار دانش توسط اعضای هیأت علمی
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید