2-2-2- تعاریف قصه گویی:

قصه در لغت به معنای حکایت و سرگذشت می باشد و در اصطلاح به آثاری اطلاق می گردد که در آنها تاکید

بر حوادث خارق العاده بیشتر از تحول و تکوین آدمها و شخصیت ها می باشد در قصه یا حکایت محور ماجرا بر حوادث خلق الساعه قرار دارد حوادث قصه را به وجود می آورند در واقع رکن اساسی و بنیادی آن را تشکیل می دهند بی آنکه در گسترش و بازسازی قهرمانان و آدمهای قصه تأثیر داشته باشند(داد،1381). قصه گویی، عبارت می باشد از هنر یا حرفه نقل داستان به صورت شعر یا نثر که شخص قصه گو آن را در برابر شنونده ی زنده اجرا می کند. داستان های که نقل می گردد، می تواند به صورت گفتگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدونه آن با تصویر و سایر ابزارهای همراهی باشد. ممکن می باشد از منابع شفاهی، چاپی یا ضبط مکانیکی بهره گیری گردد و یکی از اهداف آن بایستی سرگرمی باشد. در روزگاران کهن، تاریخ سنت ها، مذهب، آداب قهرمانی ها و غرور قومی به وسیله قصه گوها از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد( حجازی،1384،ص200).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب در سال 92-93

1-4-2-  اهداف جزیی:

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی در کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه درک و فهم در کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه محاسبات در کودکان پیش دبستانی

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی تاثیر آموزش به شیوه قصه گویی بر میزان هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی

مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه گنجینه لغات در کودکان پیش دبستانی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه ارتباط آموزش به شیوه قصه گویی بر اندازه هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب در سال 92-93


دیدگاهتان را بنویسید